Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct badyánové cukroví s pomerančovou polevou | recept

Badyánové cukroví | recept. Badyánové cukroví je netradiční a překvapí vás svojí neobvyklou, avšak zajímavou kořeněnou chutí. Aby se správně rozvinula chuť badyánu, je nutná trochu delší doba k rozležení. Nechte upečené kousky cukroví ležet v krabici při pokojové teplotě minimálně 14 dní. Teprve po této době badyánové cukroví promazávejte. Chuť koření, povidel a pomeranče je neotřelá a výborná. Badyánové cukroví si určitě zamilujete.

Co je potřeba

na těsto:

  • 450 g hladké mouky
  • 150 g moučkového cukru
  • 300 g másla nebo Hery
  • 1 kávová lžička mletého badyánu

na náplň:

  • povidla

na polevu:

  • 1 vaječný bílek
  • 150 g moučkového cukru
  • 1 kávová lžička šťávy z citronu
  • pomerančová kůra z bio pomeranče
1

V první řadě si z hladké mouky, moučkového cukru, másla a kávové lžičky mletého badyánu vypracujeme vláčné těsto. V těstu opravdu není obsaženo žádné vejce, v rozpisu surovin nedošlo k chybě. Hotové těsto necháme hodinu odležet.

2

Dostatečně odleželé těsto vyválíme na přibližnou tloušťku 2 mm a tvořítkem vykrajujeme zvolené tvary. Ty opatrně přendáme na plech vyložený pečícím papírem. Plech s těstem vložíme do předehřáté trouby a pečeme při 170 °C asi 7 minut.

3

Upečené badyánové cukroví slepujeme švestkovými povidly, která můžeme navíc ochutit rumem nebo perníkovým kořením, máte-li chuť. Následně slepené cukroví polijeme pomerančovo-bílkovou polevou, kterou si nyní připravíme.

4

Příprava pomerančovo-bílkové polevy: na polevu utřeme v misce 1 bílek, 150 g moučkového cukru, 1 kávovou lžičku šťávy z citronu a 2 kávové lžičky velmi jemně strouhané pomerančové kůry. Třeme opravdu důkladně, správně utřená poleva je hladká a lesklá, na jazyku bez „drobečků“ cukru.

5

Polevou potíráme cukroví pomocí lžičky. Zvolíte-li si podobný vykrajovaný tvar jako je na ilustračním obrázku, doporučuji použít sáček s ustřiženým růžkem. Naneste si uprostřed linku a tu pak nožíkem rozhrňte do krajů. Chce to trochu cviku, ale snadno se do toho vpravíte. Nyní už je možno nechat badyánové cukroví dostatečně odležet.

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirka K.

Hodnocení
Turková (neověřeno) | Po, 12/14/2015 - 22:39

Překvapuje mi negativní reakce. Zřejmě musela paní udělat nějakou chybu nebo je teprve začátečnicí. Jsem před důchodem, cukroví jsem vyzkoušela jen pro ochutnání, ale příště ho zcela jistě zařadím do "souboru" druhů cukroví, které peču pravidelně. A něco nakonec: bez práce nejsou koláče. Pokud si chci pochutnat, musím pro to něco udělat. Zdravím a přeji hezké svátky. Nenechte se odradit, Vaše recepty jsou vynikající. :-)

Tak to je mi líto, někde se asi stala chyba. Těsto se opravdu zpracovává dobře.

Vale (neověřeno) | So, 12/12/2015 - 17:54

Hrůza. Tento recept bych rozhodně neoznačila jako lehký. Těsto uděláno přesně podle návodu, při válení jsem moučila i nemoučila, přesto se těsto PŘÍŠERNĚ drolilo. S velkou námahou se dva a půl plechu upéct podařilo, ale toto cukroví už tedy péct nikdy nebudu. Věřím, že bude chuťově dobré, ale ta námaha za to nestojí.

Další zajímavé články

Vločková očka | recept. Ovesné vločky sice nejsou typickou ingrediencí při přípravě tradičního vánočního cukroví, ale v tomto receptu jsou provoněné m…