Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct krémové sýrové košíčky se špenátem | recept na slané pohoštění

Jak upéct krémové sýrové košíčky se špenátem | recept na slané pohoštění. Nápadité pohoštění v podobě slaných mini cheesecakeků připravených z jemných krekrů a česnekem provoněné krémově sýrové nádivky, která je navíc půvabně protknutá špenátovými lístky, bezpochyby osloví chuťové pohárky všech hostů. A to především díky své jemnosti, vláčnosti a chuťové vyváženosti.

Co je potřeba

  • 250 g jemných slaných krekrů (například známé „TUC“)
  • 125 g změklého másla
  • 2 vejce (oddělené bílky od žloutků)
  • 350 g smetanového sýra (Philadelphia, Lučina či pomazánkové máslo)
  • 1–2 lžičky sušeného granulovaného česneku
  • 1 sáček mraženého listového špenátu
  • 3 stroužky česneku
  • 2 lžíce olivového oleje
  • sůl a pepř k dochucení
1

Ze všeho nejdříve v pánvi na rozpáleném oleji osmahněte nadrobno nakrájený česnek.

2

Přidejte k němu rozmražený a vody zbavený špenát, dle chuti osolte, opepřete a krátce orestujte. Poté nechejte vychladnout a pokrájejte na menší kousky.

3

Nyní najemno nadrťte či rozmixujte slané krekry.

4

Žloutky vyšlehejte do pěny s měkkým máslem.

5

Poté smíchejte s podrcenými krekry a vypracujte mírně lepivé těsto.

6

Formičky na muffiny vyložte papírovými košíčky, rozdělte do nich těsto a řádně upěchujte. Síla těsta by měla být asi tak 1 cm.

Takto připravené vložte do předehřáté trouby na 160 ˚C (horkovzdušná trouba 140 ˚C) a pečte asi tak 15 minut.

7

Mezitím v misce rozmíchejte smetanový sýr se solí, pepřem a granulovaným česnekem.

8

Do krémového základu zlehka vmíchejte ušlehaný sníh z bílků.

9

Lžičku krémové nádivky poté naneste na předpečený korpus.

10

Rozdělte ochucený špenát.

11

Navrch naneste opět nádivku.

Vložte zpět do trouby, v níž při stejné teplotě košíčky 20 minut dále pečte. Poté teplotu snižte na 120 ˚C (horkovzdušná trouba 100 ˚C) a dopékejte ještě 10 minut. Po dopečení nechejte v pootevřené troubě zchladnout.

  • Luxusním doplňkem takto připravených košíčků jsou na pánvi orestované, lehce zkaramelizované cibulové kroužky, kterými upečené košíky ozdobíte a současně chuťově ještě povýšíte. Cibuli přitom stačí jen nakrájet na tenká kolečka, osmažit na pánvi a jakmile zprůsvitní, posypat lžící třtinového cukru a nechat lehce zkaramelizovat.  
Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články