Co je potřeba

na těsto:

  • 250 g prosáté hladké mouky
  • 180 g másla
  • 90 g strouhaných ořechů (lískové nebo vlašské)
  • 90 g moučkového cukru
  • 1 kávová lžička mleté skořice

na trvanlivou náplň:

  • 60 g másla
  • 100 g mletých ořechů
  • 100 g mletých piškotů
  • 2 lžíce moučkového cukru
  • 2 lžíce horké vody
  • 2 lžíce rumu
  • trochu skořice
1

Z prosáté hladké mouky, másla, strouhaných ořechů, moučkového cukru a kávové lžičky mleté skořice zpracujeme hladké těsto, které na noc odložíme do chladničky. Do chladničky se dává proto, aby se s těstem lépe pracovalo, jinak by se nám přichytávalo i na pečící papír. V chladničce nemusí být nutně přes noc, stačí těsto vychladit.

2

Druhý den z těsta vykrájíme čtverečky silné asi 2 mm. Klademe je na plech vyložený papírem na pečení. Pečeme ve vyhřáté troubě při 170 °C. Upečené a lehce vychladlé kousky sejmeme z plechu, necháme úplně vychladnout a teprve pak uložíme do krabice.

3

Čtverečky plníme náplní podle chuti, hodí se pikantní zavařenina i máslový krém s přídavkem skořice. Chceme-li však cukroví plnit s předstihem, je vhodná tato trvanlivá nádivka: utřeme do pěny 60 g másla, 100 g mletých ořechů, 100 g mletých piškotů, 2 lžíce moučkového cukru, 2 lžíce horké vody, 2 lžíce rumu a trochu skořice. Tato náplň se nekazí a jistě vám zachutná.

4

Povrch pečiva potřeme bílkovou citronovou polevou, kterou připravíme takto: třeme 1 bílek se 100 g moučkového cukru a polévkovou lžící citronové šťávy. Poleva je hotová, když se leskne a je hladká. Hotové pečivo uskladníme v chladné místnosti.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.75
Average: 4.8 (16 votes)