Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct tvarohové řezy s ovocem | recept

Tvarohové řezy | recept. Recept na tyto řezy je ze starého předválečného časopisu Rozkvět. Bohužel, nevím z jakého roku, dochovala se pouze stránka s recepty na různé řezy v sešitě po mamince. Sice už asi nepoužijeme vanilkový cukr a prášek do pečiva Moudrá hlava, jehož reklama na stránce je, ale předpisy jsou zajímavé a křehké těsto chutná dobře. Ráda se s vámi podělím o jeden vyzkoušený recept.

Co je potřeba

Na těsto: - 400 g polohrubé mouky - 120 g másla - 200 g moučkového cukru (dala jsem 180 g, bohatě stačí) - 2 celá vejce - 1 balíček prášku do pečiva - trochu strouhané citronové nebo pomerančové kůry Na náplň: - 500 g měkkého tvarohu - 50 g másla - 100 g cukru - 1 celé vejce - strouhaná citronová nebo pomerančová kůra - čerstvé nebo kompotované ovoce podle libosti - strouhané mandle nebo ořechy na posyp - vejce na potření - tuk a trochu mouky na vysypání plechu

1

Nejprve si připravíme tvarohovou náplň. Změklý tuk utřeme s cukrem a strouhanou citrusovou kůrou. Přidáme celé vejce a tvaroh. Nejlepší je tvaroh v kostce, který je hustější. Tvaroh ve vaničce je řídký a pokud náplň děláme z něj, přidáme trochu škrobu nebo pudinkového prášku. Vše dohromady pořádně promícháme.

2

Pokračujeme přípravou těsta. Odvážené sypké suroviny promícháme v míse, přidáme kůru, vejce a pokrájený změklý tuk. Vypracujeme těsto, které rozdělíme na dvě poloviny (na ilustračním obrázku jsou tři, ale nenechte se zmást, nevím, na co jsem myslela :D).

3

V dalším kroku si na tukem vymazaný a hrubou moukou vysypaný plech s vyšším okrajem vyválíme polovinu připraveného těsta. Okraje lehce vytáhneme, aby tvarohová náplň nevytékala. Následně na těsto tvarohovou náplň rovnoměrně rozetřeme.

4

Do tvarohové náplně klademe ovoce podle vlastní chuti. Mohou to být meruňky, broskve, angrešt nebo třešně. Na druhu nezáleží, dejte to, co máte rádi. V zimě můžete použít například kompotované ovoce (na ilustrační fotografii jsou třešně v medovém sirupu).

5

Druhou polovinu těsta rozválíme na papíru na pečení. Odstřihneme si část stejně velkou jako máme plech. Aby se těsto nelepilo, lehce ho poprášíme moukou a vyvalujeme. Pak těstem přikryjeme připravený koláč na plechu a pečicí papír opatrně sloupneme. Když se těsto potrhá, neděláme si z toho hlavu, přes posyp to stejně nikdo nepozná.

6

Těsto potřeme rozšlehaným vajíčkem a bohatě posypeme pokrájenými nebo nahrubo pomletými mandlemi či ořechy. Jste-li šikovní a těsto se vám nepotrhalo, nemusíte sypat ničím. Řezy pak stačí jen pocukrovat. Pečeme při 180 °C do zrůžovění. Krájíme po zchladnutí.

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirka K.

Hodnocení

Koláč je super - křehkej a moc dobrej,, opravuji na 5 hvězdiček!!!!! Pekla jsem při 180 cca 25 minut bez horkovzduchu. Po vychladnutí posypala moučkovým cukrem. Díky za výborný recept. Jafan

Věřím tomu, že chutnat Vám bude. Jinak nápad se strouháním těsta se mi hodně líbí, taky s ním občas bojuju. Záleží na mouce a velikosti vajec. Když je těsto opravdu hodně drobivé, přidejte trochu mléka. Ale já budu strouhat, to se mi líbí. Děkuji za zpětnou vazbu.

jafan (neověřeno) | Út, 09/27/2016 - 13:30

těsto opravdu nešlo vyválet - takže spodní plát jsem tam natlačila prsty a na horní těsto jsem si druhý díl těsta zabalila do folie a dala na půl hodinky do mrazáku a těsto jsem na tvaroh nastrouhala... začátečník rozhodně nejsem, ale s tím válením jsem neuspěla.... teď se peče, uvidíme, jak bude chutnat

Další zajímavé články