Co je potřeba

Na těsto: - 400 g polohrubé mouky - 120 g másla - 200 g moučkového cukru (dala jsem 180 g, bohatě stačí) - 2 celá vejce - 1 balíček prášku do pečiva - trochu strouhané citronové nebo pomerančové kůry Na náplň: - 500 g měkkého tvarohu - 50 g másla - 100 g cukru - 1 celé vejce - strouhaná citronová nebo pomerančová kůra - čerstvé nebo kompotované ovoce podle libosti - strouhané mandle nebo ořechy na posyp - vejce na potření - tuk a trochu mouky na vysypání plechu

1

Nejprve si připravíme tvarohovou náplň. Změklý tuk utřeme s cukrem a strouhanou citrusovou kůrou. Přidáme celé vejce a tvaroh. Nejlepší je tvaroh v kostce, který je hustější. Tvaroh ve vaničce je řídký a pokud náplň děláme z něj, přidáme trochu škrobu nebo pudinkového prášku. Vše dohromady pořádně promícháme.

2

Pokračujeme přípravou těsta. Odvážené sypké suroviny promícháme v míse, přidáme kůru, vejce a pokrájený změklý tuk. Vypracujeme těsto, které rozdělíme na dvě poloviny (na ilustračním obrázku jsou tři, ale nenechte se zmást, nevím, na co jsem myslela :D).

3

V dalším kroku si na tukem vymazaný a hrubou moukou vysypaný plech s vyšším okrajem vyválíme polovinu připraveného těsta. Okraje lehce vytáhneme, aby tvarohová náplň nevytékala. Následně na těsto tvarohovou náplň rovnoměrně rozetřeme.

4

Do tvarohové náplně klademe ovoce podle vlastní chuti. Mohou to být meruňky, broskve, angrešt nebo třešně. Na druhu nezáleží, dejte to, co máte rádi. V zimě můžete použít například kompotované ovoce (na ilustrační fotografii jsou třešně v medovém sirupu).

5

Druhou polovinu těsta rozválíme na papíru na pečení. Odstřihneme si část stejně velkou jako máme plech. Aby se těsto nelepilo, lehce ho poprášíme moukou a vyvalujeme. Pak těstem přikryjeme připravený koláč na plechu a pečicí papír opatrně sloupneme. Když se těsto potrhá, neděláme si z toho hlavu, přes posyp to stejně nikdo nepozná.

6

Těsto potřeme rozšlehaným vajíčkem a bohatě posypeme pokrájenými nebo nahrubo pomletými mandlemi či ořechy. Jste-li šikovní a těsto se vám nepotrhalo, nemusíte sypat ničím. Řezy pak stačí jen pocukrovat. Pečeme při 180 °C do zrůžovění. Krájíme po zchladnutí.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.09091
Average: 4.1 (11 votes)