1

Sušení

Patří k nejčastějším způsobům zpracování hub. Houby nakrájejte na plátky asi 4 mm silné. Houby vyskládejte na papír (nikoli na noviny) a dejte je k topení nebo jinému zdroji tepla.

Velice dobrým a rychlejším způsobem sušení hub je sušička na ovoce, pomocí které během 12 hodin houby krásně usušíte. Z vlastní zkušenosti koupi sušičky vřele doporučuji. Zabere mnohem méně místa než plechy rozmístěné všude možně u topení a její pořizovací cena není vysoká. Kvalitní sušičku pořídíte do 1 000 Kč. Houby byste však měli sušit někde v oddělené místnosti, kde můžete větrat. Pokud necháte sušičku v kuchyni, počítejte s tím, že v celém bytě budete mít houbový odér.

Usušené houby skladujte v dózách, kde nedojde k přístupu vlhka a hmyzu.

2

Sterilizace hub

Houby očistěte a nakrájejte na kostičky. Osolte, okmínujte a duste ve vlastní šťávě. Duste, dokud se vám nepodaří vytvořit jemnou kaši. Podušené houby naskládejte do zavařovacích sklenic. Houby sterilizujte, cca 45 minut. Za dva dny sterilizaci ještě jednou opakujte. Houby osolte a okímnujte dle své chuti.

3

Houbová podravka

Z hub si můžete vytvořit vynikající ochucovadlo. Houby usušte (můžete použít i zbytky a odřezky hub), na mlecím strojku zbytky pomelte najemno. Vzniklou směs dokořeňte novým kořením, pepřem, nadrcenou petrželovou natí. Můžete přidat i další koření dle své chuti. Vzniklou směs uložte do sklenic, kde ji řádně uzavřete a tím uchráníte před vlhkem.

4

Octový nálev

Houby očistěte a nakrájejte na kousky. 8-10 minut je převařte ve slané vodě, po vyjmutí je zchlaďte studenou vodou. Poté je zase převařte ve slaném nálevu - cca 5 minut a po vyjmutí opět zchlaďte ve studené vodě.

Takto opracované houby vkládejte do sklenic a zalejte nálevem. Na přípravu nálevu potřebujete: na 100 ml vody 870 ml octa (nejlépe 8%), 30 g soli, 2 bobkové listy, 10 zrnek pepře a nového koření. Houby po zalití nálevem můžete ještě sterilizovat, ale není to nutné.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.5
Average: 4.5 (2 votes)