Co je potřeba

- 200 g barevných fazolí
- 1 stroužek česneku
- 2 bobkové listy
- 1 cibule
- 3 papriky (různobarevné)
- 400 g vepřové plece
- lžička kmínu
- 1 lžíce hladké mouky
- 200 ml vývaru nebo vody
- 1 lžíce rajského protlaku
- lžička mleté sladké papriky
- olej nebo sádlo
- sůl
- chilli paprička

1

Fazole namočíme přes noc do studené vody, do které jsme přidali bobkový list a oloupaný prolisovaný česnek. Druhý den vodu slijeme a v nové vodě fazole uvaříme téměř doměkka. Vody by mělo být dvakrát tolik, co je fazolí. Jestliže si chceme ušetřit čas a práci, použijeme fazole z konzervy (ty se nevaří).

2

Na rozpáleném tuku osmahneme nadrobno nakrájenou cibuli. Po zezlátnutí přidáme na kostky pokrájenou vepřovou plec, osolíme, okořeníme a dusíme do změknutí masa. Podléváme vývarem nebo vodou.

3

Když je maso měkké a voda se vydusila, zaprášíme maso na tuku lžící hladké mouky, lžičkou sladké papriky a orestujeme ho. Dobrou chuť guláš získá, když se paprika s moukou lehounce přichytí ke dnu nádoby. Nesmí to být ale moc, guláš by byl hořký.

4

V dalším kroku k orestovanému vepřovému masu přidáme na proužky nakrájenou barevnou papriku, jednu lžíci rajského protlaku a chvilku vše společně dusíme. Následně zalijeme směs vodou nebo vývarem, který nám zbyl a necháme přejít varem.

5

Po lehkém změknutí paprik přidáme fazole a feferonku a dovaříme do změknutí surovin. Je potřeba guláš hlídat, aby se paprika nerozvařila, nevypadá to pak hezky. Hotový guláš podáváme s chlebem nebo jinou přílohou podle chuti.

Tipy

Do guláše můžete přidat na kolečka nakrájenou pikantní klobásu.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.5
Average: 4.5 (2 votes)