Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvařit tapiokový pudink | recept

Tapiokový pudink | recept. Tapioca je prastará surovina, kterou údajně používali už Mayové, jedná se o škrob získaný z kořene manioku. Nejenže je tapioka zdravým zdrojem komplexních polysacharidů s nízkým obsahem cholesterolu, ale je také přirozeně bezlepková a neobsahuje ani jiné alergeny. Tapiokový škrob můžeme zakoupit v sypké formě nebo ve formě perliček různých velikostí. Právě z tapiokových perel jednoduše připravíme výborný přírodní pudink.

Co je potřeba

  • 100 g tapioka perel
  • 700 ml mléka (lze použít i rostlinné, nejlépe kokosové)
  • 2 lžíce datlového sirupu
  • 1 lžíce medu
  • ovoce, případně jedlé květy na ozdobení

Uvedené množství je pro 5 osob.

1

Tapiokové perly zalijeme vodou a necháme přes noc nabobtnat. Po nabobtnání zbylou vodu slijeme a perly přemístíme do dvouplášťového hrnce (mlékovaru).

2

K perlám přilijeme 700 ml mléka. Použít můžeme mléko kravské či kozí, výborně se však hodí i mléka rostlinná a to především kokosové, které zvýrazní exotickou chuť pudinku.

3

Přidáme dvě lžíce datlového sirupu a jednu lžíci medu. Za občasného míchání přivedeme k varu a vaříme asi 10 minut do zhoustnutí konzistence pudinku. Postupně zahříváním všechny kuličky zprůhlední.

4

Hotový pudink přelijeme do misek nebo sklenic a ozdobíme sezonním ovocem a jedlými květy. Můžeme přidat i husté smoothie například z banánu a lesních plodů. Tapiokový pudink je velmi lahodný teplý i vychlazený. Nechte si chutnat.

Autor: Mef
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zpracovat hložinky | recepty
Jak zpracovat úrodu dýně Hokkaidó
Jak upéct houbové pirohy | recept