Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyrobit a využít borovicový med

Borovicový med | recept. Právě nastala sezóna mladých výhonků jehličnanů. Dají se využít pro přípravu medu se skvělými léčivými vlastnostmi. Vyzkoušejte zázračnou sílu borovice, která byla uctívána již ve starověkém Řecku. Symbolizuje sílu, zdraví, plodnost a dlouhověkost. Pokud se chcete dozvědět, jak vyrobit domácí borovicový med a jaké účinky mají zelené výhonky borovice, přečtěte si následující řádky.

Co je potřeba

  • Mladé výhonky borovice
  • Třtinový cukr
  • Čistá sklenice
1

Mladé výhonky borovice se sbírají na jaře (až do začátku června). Vybírejte čerstvé výhonky kratší než 12 centimetrů. Pro sběr zvolte místo v čistém prostředí a z každého stromku si utrhněte pouze pár výhonků.

2

Výhonky očistíme a zbavíme hnědých šupinek, ideálně je nemyjeme (samozřejmě pokud jsme je nasbírali v dostatečně čistém prostředí).

3

Následně je vrstvíme do vysterilizované suché sklenice. Každou vrstvu zasypeme třtinovým cukrem a takto postupujeme, dokud není sklenice plná. Poslední vrstvu by měl tvořit cukr.

4

Obsah sklenice umačkáme, zavíčkujeme a umístíme na teplé a slunečné místo. Sklenici každý den protřepáváme. Po 2-3 týdnech med přecedíme přes plátýnko, rozlijeme do menších čistých skleniček a skladujeme jej v lednici.

5

Využití borovicového medu:

  • Med z borovicových výhonků se používá proti nachlazení, kašli a zánětům průdušek, ale také při bolesti v krku či angíně. Při pravidelném užívání má příznivý vliv na imunitní systém.
  • Borovicový med lze užívat preventivně, v tom případě konzumujte každé ráno a večer 1 čajovou lžičku medu. Pokud však máte zdravotní potíže, klidně užívejte až trojnásobek.
  • Medem si můžete osladit bylinkový čaj, nechte jej ale nejprve trochu vychladnout.
  • Třtinový cukr můžete nahradit kvalitním včelím medem (nejlépe od včelaře).
  • Borovicové výhonky je možné kombinovat i s výhonky dalších dostupných druhů jehličnanů (např. smrku či jedle).
  • Výhonky nikdy nesbírejte do igelitových sáčků či tašek, použijte raději plátěnou či papírovou tašku nebo proutěný košík. Výhonky trhejte za suchého počasí, aby se nezapařily.

Varování

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zavařit hrušky v medu | recept
Jak zavařit hrušky v medu | recept. Domácí kompoty se hodí mít v zásobě ve sklepě nebo spíži. V zimě je využijete na výborné koláče, dezerty nebo…
Jak vyrobit dýňové křížaly | recept
Jak zavařit dýňové pyré | recept
Dýňové pyré | recept. Dýně se dá uskladnit v celku, zamrazit nebo také zavařit. Skvělou volbou je zavařené dýňové pyré, které využijete pro přípravu m…
Jak připravit dýňové noky | recept
Dýňové noky | recept. Dýně Hokkaido je v kuchyni všestranně upotřebitelná. Na rozdíl od větších druhů má Hokkaido i přijatelnou velikost, takže se spo…