Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na meruňkovo-kokosové kuličky se zázvorem | recept

Jak na meruňkovo-kokosové kuličky se zázvorem | recept. Tyto  barevné kuličky z meruněk a kokosu jsou nejen vynikajícím, ale i zdravým mlsáním. Bez výčitek si tak můžete dopřát neskutečně šťavnaté, zázvorem a rumem provoněné kuličky, které jsou, díky přidanému medu, sladké tak akorát.

Co je potřeba

Z uvedeného množství připravíte cca 30 kuliček

  • 150 g sušených meruněk
  • 50 ml rumu na naložení meruněk
  • 100 g strouhaného kokosu
  • 1–2 lžičky čerstvého nastrouhaného zázvoru
  • 2 lžíce medu
  • 1 lžíce citronové šťávy
  • 1 lžička vanilkového extraktu či aroma
  • ½ lžičky kurkumy
  • 50–70 g strouhaného kokosu na obalení kuliček
1

Nejlépe den předem či alespoň pár hodin před samotnou přípravou kuliček sušené meruňky nakrájejte na drobnější kousky a naložte je do rumu.

2

Naložené meruňky (i s případným zbylým rumem) přemístěte do výkonného mixéru, přisypte k nim kokos a přidejte najemno nastrouhaný zázvor. Množství zázvoru upravte dle své chuti. Vše společně mixujte do hladké hmoty.

3

V míse pak dochuťte medem, citronovou šťávou, vanilkovým extraktem a kurkumou.

4

Důkladně propracujte do tvárného, měkkého a kompaktního těsta a nechejte v lednici přibližně 2 hodiny odležet. Pokud by bylo těsto příliš lepivé, dodejte trochu kokosu.

5

Z vychlazeného těsta tvořte v dlaních malé kuličky a obalujte je v nastrouhaném kokosu.

Takto připravené krásně barevné a lahodně šťavnaté kuličky skladujte v chladu. Před prvním ochutnáním je doporučuji nechat alespoň den odležet, aby se veškeré chutě vzájemně propojily.

Místo medu lze do kuliček použít jakýkoliv sladký sirup. Výtečný je javorový, ale ani čekankový či agávový nemusí být v kuličkách špatný.

Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články