1

Vánoční dekorace stolu - aranžmá Ozdobíme stůl vánoční dekorací, která vydrží po celou dobu Vánoc. Návodů na aranžmá je spousta, pokud si nejsme jisti s naší kreativitou, není až tak podstatná. Jednoduché vánoční aranžmá zvládne každý. Stačí větvička jehličí s několika přírodními ozdůbkami - šišky, jeřabiny, bukvice, plátky citronu nebo pomeranče, pentličky. Působivá je lodička ze stromové kůry, ve které může být jemné aranžmá zasazeno. Je osvědčené volit nižší dekorace a malé(nízké) vázy, které nepřekážejí ve výhledu a nepůsobí na stole rušivě. Přimluvila bych se k nějaké elegantní živé květině ve váze, třeba bělostné lilii. Nevolíme květiny vysoké, třeba růže, ani takové, které mají výrazný odér a u jídla by mohly být nežádoucí.

2

Ubrousky na stole Základem je samozřejmě sváteční ubrus. Na něj naaranžujeme ubrousky. Nemusíte je uklízet, mohou tam zůstat po několik dní. Nejlépe vypadají látkové, laděné do jednoho tónu s celkovou estetikou stolové dekorace. Papírové ubrousky použijeme při stolování také k praktickému využití, kdežto látkové nám většinou poslouží jako dekorace. Buďme kreativní, dají se složit tak, aby splnily vynikající estetický záměr. Několik nápaditých návodů na skládání ubrousků najdete také na JakTak.cz.

3

Bez vánoční svíčky by to nešlo Na svátečně prostřený vánoční stůl patří svíčka nebo svícen. Rozžehnutá svíčka působí důvěrně a vytváří intimní světlo domova. Svíčky vybíráme klasické v jednoduchých liniích a ladících barvách. Ale řekněme si, dlouhé bílé svíce jsou nepřekonatelné. Podle typu stolu zvolíme svícen. Na rustikální stůl se bude hodit svícen stylový, tepaný. K modernímu stolu by se hodil svícen dobový, moderní.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.8
Average: 4.8 (5 votes)