Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na zapečený kuskus s mozzarellou | recept

Zapečený kuskus s mozzarellou | recept. Tip na jednoduchý oběd do krabičky, který vám nezabere moc času. Kombinace celozrnného kuskusu ovoněného česnekem, olivovým olejem, čerstvými i sušenými rajčaty s rozpečenou mozzarellou a čerstvou bazalkou je opravdový balzám na duši během uspěchaného pracovního dne. Vyzkoušejte zapečený kuskus s mozzarellou, tento pokrm vám určitě zachutná.

Co je potřeba

1 porce:

  • 1 lžíce olivového oleje
  • 1 stroužek česneku
  • 3 – 4 ks cherry rajčat
  • 1 – 2 ks sušených rajčat v oleji
  • 50 g celozrnného kuskusu
  • sůl, pepř, tymián, čerstvá bazalka
  • 1 balení mozzarelly
1

Na oleji necháme rozvonět česnek nastrouhaný na tenké plátky. Přidáme pokrájená čerstvá i sušená rajčata a orestujeme. Přidáme opláchnutý celozrnný kuskus, sůl, pepř a bylinky a orestujeme, aby nasál všechny chutě. Podlijeme vodou a provaříme asi 2 – 3 minuty do poloměkka.

2

Směs přendáme do zapékací mísy a poklademe plátky mozzarelly. Pečeme asi 10 – 12 minut při teplotě 180 °C. Ať vám chutná!

Denisa Koloničná, DiS. – nutriční terapeutka

Spolupráce s nutričním terapeutem vede k osvojení správných stravovacích návyků, které jsou dlouhodobě udržitelné a příznivě ovlivní Vaše zdraví.

Množství energie a živin na 1 porci:

  • 2300 kJ
  • 28 g Bílkoviny
  • 37 g Sacharidy
  • 32 g Tuky

Pro lehčí variantu můžete použít i mozzarellu light:

  • 2000 kJ
  • 30 g Bílkoviny
  • 37 g Sacharidy
  • 21 g Tuky
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na bulgurový salát | recept
Bulgurový salát | recept. Lehký bulgurový salát je výborný jako lehký oběd nebo večeře. Oříšková chuť pšeničného bulguru s opečeným kuřecím masem, svě…
Jak udělat rajčatovou omáčku | recept
Tipy na rajčatovou omáčku pro kuchařské začátečníky. Rajčatová omáčka nemusí nutně být tou „rajskou“, která českého strávníka provází od mateřské škol…