Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit kuskus | recepty

Láká vás kuskus s kuřecím masem a další kuskus recepty? Kuskus je v našich zemích stále více oblíbenější pro svou rychlou přípravu a nenáročnost úpravy. Co je to kuskus? Jde o zpracovanou tvrdozrnnou pšenici a svým vzhledem připomíná drobné kuličky. Velmi podobný je i bulgur.

Co je potřeba

kuskus
voda

1

Kde se vzal kuskus?

Zpracování kuskusu bylo objeveno pravděpodobně v Súdánu a odtud se rozšířil do celé Afriky. Dnes známe kuskus spíše jako arabský pokrm, obvykle jako součást salátu tabouleh. Ale kuskus lze připravit mnoha způsoby naslano i nasladko.

2

Příprava kuskusu v páře

Jde o nejstarší způsob přípravy. V arabských zemích dokonce existuje hrnec zvaný kuskusovník se zabudovaným cedníkem. V evropských podmínkách si vystačíme s obyčejným cedníkem položeným na hrnci. Příprava kuskusu je velmi jednoduchá. Zatímco se v hrnci dusí maso nebo zelenina, horká pára uvaří kuskus, který je volně nasypaný v cedníku nad hrncem. Množství není důležité, jen nesmí zrníčka utíkat z hrnce.

3

Kuskus uvařený v horké vodě

Takto se kuskus připravuje poevropsku. Jedna sklenice studené vody a jedna sklenice kuskusu se přivede k varu, odstaví se a nechá pod pokličkou 5–7 minut dojít. A je hotovo.

4

Příprava kuskusu v mikrovlnné troubě

Pravděpodobně nejrychlejší způsob. Kuskus zalijte studenou vodou v poměru jedna ku jedné, přidejte lžíci oleje a nechte 5 minut odstát. Poté vložte do mikrovlnky na jednu minutu na nejvyšší výkon (asi 800 wattů) a můžete servírovat.

Kuskus sám o sobě je chuťově nevýrazný, ale můžete s ním zacházet stejně jako s těstovinami nebo jakoukoliv jinou přílohou. Dobře si rozumí s dušeným masem a zeleninou, čerstvými rajčaty, bylinkami, sýrem apod. Kuskus nasladko připravíte také velmi jednoduše. Stačí do připraveného základu zamíchat předem namočené rozinky, dušená jablka, skořici, čokoládu, ořechy a dosladit cukrem. Dobrou chuť.

Autor: notburga
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články