Co je potřeba

Co budeme potřebovat

  • 4 brambory
  • 1/2 kg cukety
  • 2 mrkve
  • 2 hrsti mraženého hrášku
  • 2 vejce
  • 4 lžíce špaldové mouky
  • sůl, pepř, majoránku, mletou papriku, sušenou bazalku na dochucení
  • 1-2 lžíce slunečnicového oleje
1

V prvním kroku si oloupeme brambory, cuketu i mrkev. Všechno omyjeme a nastrouháme na jemném struhadle do hlubší mísy. Poté přes sítko nebo cedník promačkáme, aby se uvolnila větší část tekutiny. Tu pak slijeme. Směs osolíme a opepříme.

2

Následně rozklepneme vejce a lehce je prošleháme, můžeme přidat lžíci mléka. Vaječnou směs nalijeme do mísy k ostatním ingrediencím. Důkladně promícháme.

3

Dále zahustíme špaldovou moukou, která je zdravější variantou klasické pšeničné, pokud použijete celozrnnou variantu, musíte počítat s výraznější chutí, která se může někomu zdát mírně hořká. Ideální je proto zvolit vyvážený poměr celozrnné a klasické hladké mouky. Přisypeme hrášek a promícháme.

4

Majoránku opereme a nasekáme nadrobno, lze však použít i sušenou. Poté ji zapracujeme spolu se špetkou bazalky a mleté papriky do směsi na placky, podle chuti dosolíme a opepříme. Olej nalijeme do hrníčku a pomocí mašlovačky potřeme pánev, kterou předtím rozpálíme. Sběračkou tvoříme na pánvi placky, rozetřeme je do tenka, aby vznikl o něco silnější plát než na palačinky, ale zase ne příliš silný, aby se ingredience řádně propekly.

5

Jakmile placky zezlátnou, otočíme je opatrně na druhou stranu a proces opakujeme. Olejem pánev potíráme asi po každé druhé placce, záleží i na přilnavosti pánve. Hotové placky pokládáme na talíř pokrytý papírovou utěrkou, aby se odsál přebytečný tuk. Placky uchováváme v teple, podáváme s meltou nebo bílou kávou

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno