Co je potřeba

pro 4 osoby:

  • 3 kuřecí řízky
  • sladká paprika nebo lžíce paprikové pasty
  • špetka kmínu
  • sůl
  • polévková lžíce kukuřičného nebo bramborového škrobu
  • cuketa
  • papriky
  • malá cibule
  • fazolové lusky
  • 2 lžíce sojové omáčky
  • lžíce octa
  • olej na pánev
1

Kuřecí prsní řízky očistíme a nakrájíme na stejně velké kousky. Kousky by měly být stejně velké jako nakrájená zelenina, jídlo pak lépe vypadá. V misce maso osolíme, přidáme kmín a mletou sladkou papriku (paprikovou pastu) se škrobem. Důkladně promícháme, aby všechny kousky byly pěkně obalené. Necháme stát a mezitím si připravíme zeleninu.

2

Cuketu nemusíme loupat, stačí ji omýt vodou. Papriky zbavíme jadřince a vnitřních lišt se zbytky jadérek. Fazolkám odkrojíme konce a předvaříme je 5 minut ve vroucí vodě, pak je rychle zchladíme studenou vodou. Syrové fazolky jsou mírně jedovaté, způsobují zažívací potíže a příprava tohoto receptu je rychlá, nestačily by se dostatečně provařit.

3

Všechnu zeleninu nakrájíme na stejně velké kousky jako maso. V pánvi s vyšším okrajem rozpálíme několik lžic oleje. Správnou teplotu pro přidání masa zjistíme tak, že vhodíme do tuku jeden kousek. Jestliže okamžitě zbělá a tvoří se kolem něj malé bublinky, přidáme ostatní maso. Promícháme a opečeme ze všech stran.

4

Po opečení masa (všechno má bílou barvu) přidáváme postupně zeleninu. Zeleniny by mělo být stejné objemové množství jako masa. Jako první přidáme cibuli nakrájenou na proužky, u té nevadí rozvaření. Pak postupně přidáme papriku a nakonec cuketu. Cuketu přidáme těsně před dokončením. Kdybychom ji dusili déle, uvolnilo by se z ní mnoho vody a jídlo by bylo nevzhledné. Přidáme sojovou omáčku a ocet, promícháme, ještě minutu dusíme a je hotovo.

5

K těmto rychlým zeleninovo masovým jídlům se jako příloha hodí nejlépe rýže nebo nudle. Záleží na vás a vašich preferencích. Jídlo nemá moc šťávy a já proto dávám přednost nudlím, které někdy opeču. .

6

Hotový pokrm naaranžujeme na talíř a podáváme. Dietáři ho mohou jíst bez přílohy, zelenina v jídle se dá považovat za přílohu. Dobrou chuť!

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3
Average: 3 (5 votes)