Přejít k hlavnímu obsahu

Jak o Vánocích nepřibrat

Vánoční svátky mají své neopakovatelné kouzlo a každá generace je prožívá jinak. Dříve se na Vánoce držel půst a poté se podávaly prosté pokrmy s minimem tuku a cukru. Dnešní Vánoce charakterizují bohatě prostřené stoly se smaženými řízky, bramborovým salátem, máslovým cukrovím a jinými dobrotami, kterým je těžké odolat. Vánoce jsou rizikovým obdobím pro linii, proto musíme být alespoň teoreticky připraveni, abychom mohli lépe vzdorovat všudypřítomným kalorickým bombám. Přináším vám rady a tipy, jak o Vánocích nepřibrat.

1

Při přípravě tradičních jídel zkuste nahradit některou kalorickou surovinu jinou, zdravější. Jako první se nabízí majonéza do bramborového salátu. Vyzkoušejte ji naředit bílým jogurtem nebo zakysanou smetanou. Kapra nebo řízky místo na sádle smažte na oleji a přebytečný tuk odstraňte papírovým ubrouskem. Výhodné je fritování. Protože při vysoké teplotě trojobal nepřijme tolik tuku, jako při klasickém smažení na pánvi. Nedělejte příliš velké množství, ať nemusíte zbytečně salát a řízky dojídat ještě další dny.

2

Nepřejídejte se. Jezte malé porce jídla nejlépe pětkrát denně. Nejezte mezi jídly, dopřejte organismu dostatečně vytrávit před dalším chodem. Honí-li vás mlsná, vezměte si na zahnání chuti raději kousek zdravého ovoce.

3

Využijte volný čas na procházky v přírodě, návštěvu bazénu či posilovny, jděte si zabruslit. Zvýšený přísun kalorií musíte kompenzovat větším množstvím pohybu. Po fyzické aktivitě se navíc budete mnohem lépe cítit.

4

Pozor na sladké nápoje a alkohol. Mějte na paměti, že i v alkoholu jsou kalorie. Nejméně kalorické je suché bílé víno. Kalorickou bombou jsou likéry, zejména tolik oblíbené, podomácku vyráběné – například vaječný likér. Místo kolových a jiných sladkých nápojů pijte vodu nebo si vodou tyto nápoje zřeďte.

5

Když už se stane, že neodoláte všem lákadlům a přejíte se, nevyčítejte si to. K Vánocům to tak nějak patří. Druhý den to vykompenzujte menším příjmem potravy nebo zvýšenou pohybovou aktivitou. Jedno přejedení vám hmotnost nezvýší. Přeji vám, abyste Vánoce přežili bez váhového přírůstku.

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirka K. a Pixabay

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici