1

Čerstvá vejce ve vodě leží u dna

Čerstvé vejce poznáte bezpečně ponořením do vody, v které rozpustíte lžičku soli. Jeden den až 2 dny staré vejce se položí na délku na dno. Tři dny staré vejce se postaví na špičku. Starší vejce plavou nahoře.

2

Stárnutím ztrácí vejce vlhkost

Vlhkost, kterou vejce ztrácí je nahrazována vzduchem. Čím více vzduchu vejce obsahuje, tím výše v roztoku plave. Starší vejce plavou a houpají se na hladině vody v hrnci, aniž by jsem tam museli na zkoušku dávat sůl.

3

Prosvícením se pozná čerstvost vajec

Je to známá metoda. Když se vejce prosvítí, čerstvá a zdravá vejce mají bílek i žloutek bez cizích příměsí, není vidět žádný kal. Bílek je čistý, hustý a průsvitný. U starších vajec je bílek řidší, vodnatější a žloutek je zploštělý. Je-li žloutek hezky kulatý, vejce je čerstvé. Výška vzduchové dutiny je maximálně 6 milimetrů.

4

Jak ukládat vejce

Správným ukládáním vajec se prodlouží čerstvost. Ukládejte vejce vzduchovými komorami vzhůru, to je špičkou dolů. Jinak proniká vzduch nahoru a uvolňuje blánu od skořápky, absorbuje více různých pachů a dříve se kazí.

5

Jak uskladňovat vejce

V chladničce vydrží vejce použivatelná 3 až 4 týdny. Vejce můžeme zmrazit buď rozděleně na bílky a žloutky nebo jako vaječnou směs a vydrží v mrazničce kolem 4 měsíců.

Varování

Pozor na salmonelózu! Většinou v létě mohou být vejce infikována a tepelně nezpracovaná jsou zodpovědná za vznik průjmového onemocnění ─ salmonelózy. Nepoužívejte do mražených i jiných výrobků vejce syrová. Nikdy nepoužívejte vejce kachní.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.90909
Average: 3.9 (11 votes)