Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit cizrnové kari | recept

Cizrnové kari | recept. Kari se vaří v mnoha zemích a existuje řada ingrediencí, které se používají pro jeho přípravu. Jistě znáte třeba kari z kuřecího masa nebo zeleninové kari. Skvělým způsobem, jak dodat tělu bílkoviny (a stejně tak i jiné potřebné látky), aniž bychom museli jíst maso, je konzumace luštěnin. Tak proč je nevyužít třeba do kari? V našem článku naleznete recept na zdravé a chutné cizrnové kari.

Co je potřeba

  • 2 lžíce olivového či kokosového oleje
  • 1 lžíce kari pasty
  • 1 menší cibule nakrájená nadrobno
  • 2 stroužky česneku pokrájené na plátky
  • 200 g sušené cizrny (lze nahradit plechovkou cizrny v nálevu)
  • 4 rajčata
  • 250 ml vody nebo zeleninového vývaru
  • 50 g listového špenátu či mangoldu
  • 100 ml kokosového mléka
  • Sůl, pepř, kari koření, garam masala koření, čerstvé bylinky na ozdobu
1

cizrně nalezneme nejen velké množství bílkovin, ale také vlákninu, sacharidy, tuky, vitamíny (např. vitamíny skupiny B a vitamín C) a minerály (vápník, hořčík, železo, zinek atd.). Mimo jiné zlepšuje imunitu, má příznivý vliv na hladinu cholesterolu a cukru v krvi, zlepšuje trávení a pomáhá předcházet kardiovaskulárním chorobám.

2

A jaký je postup?

Cizrnu namočíme alespoň přes noc (nejlépe však na 12 hodin do studené vody), následně ji uvaříme doměkka a scedíme.

3

Na rozpálený olej přidáme kari pastu a necháme ji krátce rozvonět. Posléze na ní osmažíme cibuli a česnek.

4

Přisypeme scezenou cizrnu a rajčata nakrájená na kousky. Vše zalijeme vodou či vývarem a dusíme do změknutí rajčat.

5

Nakonec přidáme spařené listy špenátu či mangoldu, pepř, kari a garam masala koření a vše podle chuti dosolíme. Směs zalijeme kokosovým mlékem a pár minut ji ještě podusíme.

6

Cizrnové kari podáváme s rýží (např. jasmínovou nebo basmati) či plackami, dozdobené chilli papričkou, čerstvými bylinkami, dochucené trochou citronové či limetkové šťávy.

Kari lze ochutit také čerstvým či sušeným zázvorem nebo hořčičnými semínky.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na špenátové placky | recept
Špenátové placky | recept. Špenátové placky jsou velmi chutné a navíc je připravíte rychle a jednoduše. Špenát je velmi zdravá zelenina, která obsahuj…