Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit jogurtový zákusek z tradičních perníků

Jak připravit jogurtový zákusek z perníků | recept na zákusek připravený z tradičního perníku a jogurtu. Tradiční perník s marmeládovou náplní a polevou zná každý z nás již z dětství, kdy převážně po Mikuláši tvořil významnou část školních svačin či snídaní. Vyzkoušejte tyto tradiční slepované perníky s marmeládou použít i netradičně a připravit si z nich jednoduchý jogurtový zákusek.

Co je potřeba

Uvedené množství je do formy o velikosti  11cm x 21 cm (menší srnčí hřbet).

  • 3 ks perníků s marmeládovou náplní a polevou
  • 400 ml bílého tučného, smetanového jogurtu
  • 1 želatinový ztužovač (Dr. Oetker – příprava za studena)
  • 1 lžíce medu či cukru
1

Perníky nakrájejte na plátky široké cca 0,5 cm.

2

Dle návodu na obalu připravte jogurtovou želatinu.

3

Po jejím vymíchání dohladka do ní přidejte med. Dle Vaší chuti můžete přidat i více než uvedenou 1 lžíci.

4

Formu vyložte alobalem, ten potřete menší vrstvou jogurtové želatiny a vyskládejte první vrstvu nakrájených perníků.

5

Pak na ně rovnoměrně přidejte další vrstvu želatiny, tentokrát silnější, než prvotní na alobalu a vyskládejte druhou vrstvu nakrájených perníků.

6

Naneste finální vrstvu, tedy jogurtovou želatinu, přikryjte alobalem a nechejte v chladu do druhého dne navlhnout a ztuhnout.

7

Zákusek pak servírujte například posypaný nastrouhaným perníkem.

Pokud jogurtovou želatinu ochutíte namísto medu marmeládou, nejlépe červenou (jahodová, rybízová, višňová), získáte zajímavě barevnou variantu připraveného zákusku.

Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat dezert z vodky | recept
Jak udělat dezert z vodky | recept. Specifická chuť vodky se používá pro výrobu celé spousty míchaných nápojů či známých „křídel“. Vodku ale tentokrát…