Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit těstoviny s bramborami a sušenými rajčaty | recept

Těstoviny s bramborami a sušenými rajčaty | recept. Tento recept si můžete připravit jako lehký oběd do práce, skvěle však poslouží i jako chutná a rychlá večeře. Tento recept oceníte především díky jeho časové nenáročnosti a rafinované kombinaci chutí. Na pohled nezvyklá kombinace brambor a těstovin u nás sice není příliš obvyklá, ale např. španělská kuchyně s ní pracuje poměrně často. Vyzkoušejte také těstoviny s bramborami a sušenými rajčaty.

Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • 200 g těstovin
  • 2 středně velké brambory
  • půlka malé skleničky sušených rajčat
  • 1 červená cibule
  • 2 lžičky citronové šťávy
  • 1 lžíce rostlinného oleje
  • 2 bobkové listy
  • 150 ml zeleninového vývaru
  • sůl a pepř a bylinky na dochucení
  • strouhaný sýr (parmazán nebo postačí i eidam podle chuti)
1

Jako první si uvaříme těstoviny s bramborami, protože to trvá nejdelší dobu. Brambory zbavíme slupky a nakrájíme na menší kostky. Vhodíme je do hrnce, zalijeme vodou a přivedeme k varu. Po přibližně 5 minutách vaření přidáme k bramborám i těstoviny a společně uvaříme doměkka.

2

V dalším kroku si připravíme omáčku. Cibuli oloupeme a nakrájíme na drobné kostičky. Na pánvi si rozehřejeme rostlinný olej a cibuli na něm osmahneme. Zakápneme citronovou šťávou.

3

Následně přidáme bobkové listy a přilijeme zeleninový vývar. Ztlumíme plamen a necháme pomalu probublávat. Mezitím si vyndáme všechna rajčata, osušíme je papírovou utěrkou od přebytečného oleje a nakrájíme nadrobno. Poté je přidáme na pánev.

4

Rajčatovou omáčku nechám vařit přibližně 10 minut. Mezitím si nastrouháme parmazán nebo eidam najemno. Jakmile omáčka zhoustla, vyjmeme bobkové listy, osolíme ji a opepříme. Bylinky zbavíme tvrdých stonků, skvěle se hodí např. rozmarýn, ale i bazalka. Bylinky opereme a nasekáme nadrobno. Část si odložíme stranou na ozdobu, většinu pak přimícháme do omáčky.

5

Uvařené brambory s těstovinami slijeme a přendáme je na talíře. Následně je přelijeme omáčkou, posypeme sýrem, zbylými bylinkami a podáváme.

Autor: marketahoz
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na zeleninové placky | recept
Zeleninové placky | recept. Máte rádi bramborák, ale bývá vám po něm těžko? Vyzkoušejte následující recept na zeleninové placky. Základ je podobný jak…