Přejít k hlavnímu obsahu

Jak skladovat čerstvé potraviny

Běžně se stává, že některé potraviny, které nakoupíme, ihned nezpracujeme. Ne vždy odhadneme, kolik přesně toho spotřebujeme, a nebo jsme potraviny nakoupili záměrně do zásoby. Kdo by pořád na každou maličkost mohl myslet? Tady je několik praktických a vyzkoušených návodů, jak potraviny uchovat déle.

Co je potřeba

  • zelenina
  • papírový sáček
  • ubrousky
  • ocet
  • nerezový nůž nebo vidlička olej
1

Zeleninu uložte s ubrouskem

Jemné papírové ubrousky absorbují vlhkost, a proto přihrádku se zeleninou v ledničce vyložíme ubrousky. Vlhkost totiž zelenině vůbec nesvědčí a rychleji se kazí, plesniví. Když ubrousky zvlhnou, vyměňte je. Místo ubrousků je možné vložit mezi zeleninu dvě nové houbičky na nádobí. Ty dovedou spolehlivě natáhnout vlhkost. Po čase z nich vlhkost vymačkejte do dřezu a znovu použijte. Zelenina vám vydrží déle čerstvá.

2

Listový salát do pytle

Igelitový sáček nepropouští vzduch a tvoří se v něm bakterie, salát v něm vadne a chytá sliz po několikadenním skladování. Přendejte hlávkový salát do papírového pytle a dejte do ledničky. Salát potřebuje vzduch a papírový sáček jej propustí. Zvadlé a bezbarvé venkovní listy hned neodstraňujte, udrží tak vnitřní listy salátu křupavé.

3

S vidličkou na čerstvost zeleniny

Kapusta, čínské zelí a jíná čerstvá listová zelenina zůstane šťavnatá a svěží, když ji uložíte do ledničky společně s vidličkou nebo nožem z nerezové oceli. Sáček, ve kterém jste ji koupili otevřete a jednoduše tam vložte příbor a zavřete.

4

Na oloupané brambory ocet

Oloupali jste pracně brambory a zjistíte, že je jich moc a všechny nevyužijete? Syrové oloupané brambory dejte do misky se studenou vodou a přidejte pár kapek octa. V chladničce takhle vydrží až 4 dny.

5

Naleštěte vejce olejem

Je to snadné. Vezměte každé vejce a otřete jej ubrouskem namočeným v rostlinném oleji. Uložte do ledničky. Tím prodloužíte trvanlivost vajec o další 4 týdny.

Autor: Jirina Novakova | Zobrazit autorská práva

Foto úvodní: pixabay.com/cs/zelen%C3%AD-cibule-ko%C5%99en%C3%AD-zelenina-266560/

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

O špenátu se toho namluvilo a napsalo mnoho. Jednu dobu byl špenát vynášen do nebe a později zas naopak, zadupáván a haněn. I přesto, že se vědci sple…
Zapečený květák s uzeninou | recept. Květák je na trhu po celý rok, ale podzimní květák, vypěstovaný na poli nebo zahrádce, má mnohem lepší chuť. S ry…