Co je potřeba

  • 5 vajíček
  • 1 lžíci másla
  • špetku soli a pepře
  • na ozdobu: jarní cibulku
  • může být: lžíce smetany
1

Nejdřív si musíme nachystat vše potřebné k vaření. Vajíčka rozklepneme ─ 4 do mísy a 1 do hrnku. Připravíme si nahřáté talíře, sůl, pepř a vše, co budeme ještě potřebovat. Samotné vaření totiž jde velmi rychle a stačí i několik vteřin a vlahá míchaná vajíčka se teplotou pánve změní v tuhou houžev.

2
Obrázek není k dispozici

Základem skvělých vajíček je správná teplota pánve. Pánev si nejdřív nahřejeme, vhodíme na ní lžíci másla a plamen ztlumíme na střední teplotu. Když se máslo rozpustí, vlijeme čtyři vajíčka.

3
Obrázek není k dispozici

Co nejopatrněji, aby se nám žloutky nepotrhaly – mně se to bohužel nepovedlo, ale ve výsledku to příliš poznat není. Plamen snížíme na minimum. Nemícháme – čekáme, až žloutky začnou bělat. Poté několika promyšlenými tahy rozrušíme žloutek. Když začne tuhnout, opět několikrát promícháme. Opakujeme ještě 2x.

4
Obrázek není k dispozici

V dalším kroku na pánev přidáme poslední vajíčko. Následně vaječnou směs zamícháme a plamen vypneme. Vše osolíme a opepříme. Díky teplotě pánve vajíčko dojde.

5
Obrázek není k dispozici

Takto připravená míchaná vejce rychle přendáme na teplý talíř a okamžitě servírujeme. Můžeme dozdobit nasekanou zelenou petrželkou. Přeji vám dobré chutnání.

Tipy

Tajný tip šéfkuchařů: jestliže se vám zdají vajíčka suchá, přidejte do nich těsně před sundáním z pánve lžíci smetany a zamíchejte.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.234045
Average: 3.2 (47 votes)