Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat domácí ochucený turecký med | recept na turecký med v oplatce

Domácí ochucený turecký med | recept na turecký med v oplatce. Recept na tuto cukrovinku byl poprvé otištěn v knize Dobroty z medu, vydané v roce 1931, pod názvem nugát. Mně chutí připomíná pouťovou cukrovinku – turecký med v oplatce. Je to sladkost, která vydrží dobře uskladněná poměrně dlouhou dobu. Oplatky lepené tureckým medem můžete nakrájet na malé čtverečky, nazdobit čokoládou a servírovat jako druh vánočního cukroví. Následující plněné oplatky chutnají především dětem.

Co je potřeba

  • 280 g moučkového cukru
  • 4 bílky
  • 3 polévkové lžíce horkého medu
  • 220 g nahrubo sekaných vlašských ořechů (mandlí, lískových oříšků apod.)
  • neplněné oplatky
  • vanilkový extrakt (podle možností)
1

Začněte tím, že ze čtyř vajec oddělíte bílky a žloutky. Žloutky zalijte trochou oleje, skleničku přetáhněte potravinářskou folií a uložte do chladu. Můžete je využít později na pečení nebo vaření.

2

Bílky dejte do vhodné nádoby ke šlehání. Budou se šlehat ve vodní lázni, proto vyberte vhodné nádobí. K bílkům přidejte odvážený moučkový cukr a ručně či pomocí kuchyňské techniky je ušlehejte do zhoustnutí.

3

Tekutý med ve vodní lázni ohřejte, musí být horký. Nádobu se sněhem vložte do většího hrnce s vařící vodou, tenkým pramínkem do sněhu lijte horký med a šlehejte. Směs začne postupně houstnout.

4

Až bude směs hustá a lesklá, přidejte hrubě pokrájené ořechy a vanilkový extrakt nebo vanilku. Vanilka je v současnosti velmi drahá, proto ji klidně vynechte. Vlašské ořechy mají silnou a výraznou chuť, bez vanilky se obejdou. K mandlím nebo lískovým oříškům místo vanilky můžete přidat vanilinový cukr. Hmotu s ořechy ještě chvilku míchejte, těsto zhoustne a při míchání se za ním tvoří široká „cestička“. Pak ho teprve odstavte.

5

Cukrovou hmotu nechte téměř vychladnout, občas ji promíchejte. Pak ji rozetřete na dortové oplatky. Na potřenou oplatku přitiskněte další a zatěžkejte ji třeba několika plechy na pečení. Nechte několik hodin, nejlépe přes noc, ztuhnout.

6

Ztuhlý turecký med v oplatce nakrájejte na řezy požadované velikosti. Musíte mít opravdu ostrý nůž, aby se oplatky nelámaly. Okraje můžete máčet v čokoládě. Menší kousky uchovávejte v uzavřené dóze nebo plechovce, větší zabalte do celofánu. Uskladněte v suchu.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct Šalamounovy řezy | recept
Šalamounovy řezy | recept. Tento recept na Šalamounovy řezy znám již odmalička. Vcelku brzy jsem ho pak začala péct sama, je to šťavnatý koláč, který…