Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • 200 g sušenek (nebo piškotů)
  • 3 lžíce rumu
  • 1 lžíci kakaa
  • špetku skořice (nemusí být)
  • 1 lžíci moučkového cukru (či dle chuti)
1

V prvním kroku si rozemeleme sušenky, klidně můžete využít nepovedené kousky pečeného cukroví a klidně i více druhů – např. linecké, perníčky, atd. Pokud však použijete již kakaové cukroví, není třeba do těsta následně přidávat další kakao. K sušenkové drobence následně přilijeme rum, přidáme podle chuti špetku skořice a trochu kakaa, aby se těsto dostatečně obarvilo.

2

Dále můžeme dosladit, ale není to úplně nutné, záleží i na výchozích surovinách, pokud máte dost sladké sušenky nebo cukroví, tak sladkou chuť zbytečně neumocňujte. Přilijeme rozpuštěnou čokoládu a důkladně všechno promícháme, aby vzniklo lepivé těsto, pokud by se vám zdálo, že lepí příliš, přidejte ještě trochu sušenkových drobečků.

3

Přichystáme si formu na pralinky nebo jen malé cukrářské košíčky. Do formy vtlačíme dostatečné množství těsta a důkladně uhladíme povrch. Pokud formičky nemáte, navlhčete si ruce a na dlani vyvalujte kuličky, které následně vkládejte do papírových košíčků. Připravené kuličky poté vložíme do lednice a necháme zatuhnout alespoň tři až čtyři hodiny. Následně je z formiček opatrně vyklepneme a umístíme do cukrářských košíčků. Díky použití formiček budou mít pravidelné tvary. Před podáváním uchovávejte vždy v chladu, nejlépe v lednici.

Tipy

Na ozvláštnění chuti můžete přidat i namleté nebo na drobno nakrájené brusinky nebo sušené švestky.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno