Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct taštičky plněné rajčaty a sýrem | recept

Taštičky plněné rajčaty a sýrem poslouží jako skvělá bezmasá chuťovka třeba k bílému vínu. Postup, jenž naleznete v následujícím článku, je opravdu velmi jednoduchý a příprava je mimo kynutí těsta celkem rychlá. Zkuste si připravit zdravé slané taštičky ze špaldové mouky podle našeho receptu.

Co je potřeba

Co je potřeba na těsto:

  • 500 g hladké špaldové mouky
  • 1/2 kostky droždí
  • 1 hrnek vlažné vody
  • 1 lžička třtinového cukru
  • 1/2 lžičky soli
  • 1 vejce na potření

Na náplň budeme potřebovat:

  • 2 – 3 čerstvá rajčata
  • 1 lžíci olivového oleje
  • 1 malou cibuli
  • 2 stroužky česneku
  • sůl, pepř, čerstvé bylinky (s rajčaty se skvěle doplňuje chuť bazalky či rozmarýnu)
  • 100 g sýra nastrouhaného nahrubo nebo nakrájeného na kousky (hodí se hermelín, niva, balkánský sýr, mozzarella a mnoho dalších druhů)
1

Kvasnice rozdrobíme do mísy, přidáme 3 lžíce špaldové mouky a třtinový cukr a vše zalijeme polovinou množství vlažné vody. Pod utěrkou necháme asi 15 minut vzejít kvásek. Ten následně smícháme se zbylou moukou a vodou a se lžičkou soli a vypracujeme hladké nelepivé těsto, které necháme pod utěrkou kynout zhruba hodinu.

2

Mezitím připravíme následujícím způsobem rajčatovou náplň: Na olivovém oleji osmažíme nadrobno nakrájenou cibuli a na plátky pokrájený česnek, přidáme rajčata nakrájená na kousky a vše podusíme. V případě potřeby podlijeme rajčata trochou vody. Nakonec směs rozmixujeme ponorným mixérem a dochutíme ji solí, pepřem a nasekanými čerstvými bylinkami.

3

Z těsta vyválíme tenký plát a pomocí skleničky z něj vykrajujeme kolečka velká asi 10 centimetrů. Okraje každého kolečka potřeme rozšlehaným vejcem a na střed nalijeme asi lžičku rajčatové omáčky a posypeme ji trochou strouhaného sýra. Kolečko přehneme napůl a okraje umačkáme pomocí vidličky.

4

Taštičky vložíme na plech vyložený pečicím papírem, potřeme je rozšlehaným vejcem a upečeme v troubě vyhřáté na 180 °C dorůžova. Trvá to asi 10 – 15 minut. Taštičky podáváme mírně vychladlé třeba se zeleninovým salátem jako lehkou večeři i úplně studené jako chuťovku (taštičky můžete vyrobit i v menší velikosti).

  • Taštičky můžete naplnit i jinými oblíbenými ingrediencemi, třeba šunkou, houbami, špenátem, olivami apod.
  • Taštičky je možné před pečením posypat hrubou mořskou solí, semínky či kořením.
  • Místo čerstvých rajčat lze pro zjednodušení použít hotovou rajčatovou omáčku.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na domácí Ferrero Rocher