Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pomáhá kajenský pepř léčit

23. Únor 2017

Víte, že kajenský pepř není pepř?

Výraz kajenský je počeštěný název pro papriky odrůdy Cayenne. Český název pepř vznikl nepřesným překladem z angličtiny. Pepper totiž znamená jak pepř tak i papriku.

Kajenský pepř může nahradit běžně používanou pálivou papriku nebo pepř.

Co najdeme v kajenském pepři?

  • Kapsaicin – díky kapsaicinu je kajenský pepř tak ostrý, je to antioxidant, kapsaicin má řadu léčivých vlastností,
  • obsahuje vitamíny řady B a vitamíny C, A ,
  • obsahuje minerální látky například vápník, draslík.

Jak tedy pomáhá kajenský pepř léčit?

Co je potřeba

Kajenský pepř

1

Krev, srdce

  • Kajenský pepř čistí a ředí krev, čímž zrychluje metabolismus a krevní oběh. Působí proti vzniku krevních sraženin a snižuje riziko srdečního infarktu nebo mozkové mrtvice.
  • Pozitivně působí na srdce, protože pomáhá udržovat normální krevní tlak.
  • Vyrovnává hladinu LDL cholesterolu a triglyceridů.
2

Trávení, žaludek

  • Kajenský pepř působí pozitivně při trávicích obtížích. Stimuluje sekreci trávicích šťáv a podporuje trávení.
  • Zmírňuje podráždění žaludku, pozitivně působí na vředy a předchází průjmovým onemocněním.
3

Chřipka, nachlazení, kašel

  • Kajenský pepř působí proti chřipce a nachlazení, protože pomáhá rozpouštět a uvolňovat hlen, to je dobré pro dutiny, průdušky a plíce a zlepšuje dýchání.
  • Mírní bolesti v krku, tlumí dráždivý kašel.
4

Kajenský pepř má silné antibakteriální a antimykotické účinky a posiluje imunitní systém.

5

Kajenský pepř zmírňuje alergie.

6

Kajeský pepř odstraňuje bolesti kloubů a migrény.

7

Kajenský pepř lze údajně použít i přímo jako první pomoc na povrchu těla při krvácejícím zranění.

8

Studie prokázaly, že kajenský pepř působí preventivně proti vzniku rakoviny plic u kuřáků a proti vzniku rakoviny jater.

9

Kajenský pepř působí jako antioxidant, chrání tkáně před oxidačním poškozením.

10

Detoxikace

  • Kajenský pepř podporuje detoxikaci tím, že zlepšuje funkci lymfatického a trávicího systému.
  • Kajenský pepř ohřívá tělo a způsobuje pocení a tím zjednodušuje přirozený proces detoxikace.
11

Hubnutí

  • Kajenský pepř přispívá k hubnutí, protože povzbuzuje spalování cukrů a tuků.
  • Pokud si dáte ráno kajenský pepř k snídani, snížíte si chuť k jídlu a tím i kalorický příjem po celý den.

Uvařte si čaj z kajenského pepře.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak nám prospívá superpotravina goji
Goji je plod asijské rostliny kustovnice čínské. Goji se řadí mezi superpotraviny. Díky svým vlastnostem získává goji i u nás stále větší oblibu.
Jak a proč využít goji při hubnutí
Goji, plod rostliny kustovnice čínské, řadíme mezi superpotraviny. Již po staletí využívají goji v čínské medicíně, protože podle čínské medicíny má g…
Jak zdravý je řapíkatý celer
Většině z nás se u názvu celer vybaví nejspíše klasický celer, bílá bulva, která je nedílnou součástí jídelníčku většiny rodin. Dnes se ale zaměřím na…