Co je potřeba

olivový olej
bazalka
pinie (lze nahradit vlašskými ořechy nebo mandlemi)
strouhaný parmazán (chutný je také Gran Moravia)
5 stroužků česneku
sůl podle chuti

1

Příprava surovin
Základem dobrého pesta jsou kvalitní suroviny -bazalka, česnek, piniové oříšky, parmazán a olivový olej. Poměr jednotlivých ingrediencí je silně individuální podle chuti strávníka, ale podstatu tvoří bazalka.
Piniové oříšky velmi snadno nahradíme vlašskými ořechy. Často se lze setkat s nekvalitními oříšky (obvykle čínské), které mohou způsobit tzv. piniový syndrom, tedy stav hořkosti v ústech, který přetrvává až dva týdny.
Stejně tak drahý parmazán můžeme zaměnit levnější variantou sýru Gran Moravia.

2

Omytou bazalku natrháme na menší kousky a spolu s nadrcenými nebo nasekanými piniovými oříšky a prolisovaným česnekem rozmixujeme ve vyšší nádobě. Tuto směs smícháme se sýrem, který jsme nastrouhali na jemném struhadle. Pesto ochutnáme a případně ještě dosolíme. Vše naplníme do skleničky a povrch zalijeme olivovým olejem. Pro zachování čerstvosti musí být výrobek neustále ponořený v oleji!

3

Pesto je vynikajícím doplňkem těstovin, především špaget. Dochutíte jím i grilované maso nebo zeleninové saláty, brambory i rýži. Pozor na ohřívání bazalkového pesta, bazalka hořkne.
Takto připravené pesto uchováváme v lednici a vydrží nám do příštího roku.

Tipy

Kdo nemůže mléčné výrobky, vynechá sýr. Pesto bez sýra je stejně dobré a univerzální.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3
Average: 3 (2 votes)