Co je potřeba

  • 440 ml smetany ke šlehání
  • 80 ml plnotučného mléka
  • 1 vanilkový lusk
  • 5 velkých žloutků
  • 50 g moučkového cukru
  • 4 lžíce třtinového cukru
1

Troubu rozehřejte na 180 °C. Poté připravte vanilkový krém: šlehačku a mléko nalijte do vhodného hrnce. Vanilkový lusk rozpulte, vydlabejte dřeň a vše přihoďte do hrnce. Nechte projít varem a odstavte.

2

Moučkový cukr a žloutky šlehejte tak dlouho, dokud nezesvětlají a nenabudou. S pomocí robota to trvá asi minutu, poctivá ruční práce vás bude stát 5-6 minut času. Rozšlehané žloutky vlijte do mísy a na ně nalijte přes sítko vanilkový krém – vyhnete se tak nepříjemným vanilkovým semínkům, která ve směsi plavou. Směs promíchejte. Na povrchu se utvoří pěna. Tu lžící opatrně seberte a vyhoďte. Znovu promíchejte.

3

Teď si připravte formičky. Měly by být čtyři o minimálním obsahu 180 ml. Vložte do hlubokého pekáče a přilijte horkou vodu z kohoutku tak, aby sahala asi 1,5 cm pod okraj formiček. Formičky naplňte směsí a vložte pekáč do trouby. Pekáč přiklopte větším plechem tak, aby na jedné straně mohl unikat vzduch. Pečte asi 30 minut – hotový krém je tuhý, ale uprostřed trochu třaslavý.

4

Teď zbývá udělat krustičku. Posypte povrch krému třtinovým cukrem a zkaramelizujte pod horkovzdušnou pistolí. Můžete podávat!

Tipy

Pokud doma horkovzdušnou pistoli nemáte, vložte misky na dvě minuty do trouby pod plně rozpálený gril.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.75
Average: 4.8 (4 votes)