Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit lehkou tvarohovou omeletu | recept

Lehká tvarohová omeleta | recept. Přejete si zhubnout přebytečné kilogramy a nevíte, co si připravit k večeři po příchodu z práce? Vyzkoušejte lehkou tvarohovou omeletu podle našeho receptu. Lehkou tvarohovou omeletu budete mít velmi rychle hotovou a navíc můžete i zužitkovat případný zbylý tvaroh. Lehkou tvarohovou omeletu připravíte na malém množství tuku, proto nemá ani příliš mnoho kalorií.

Co je potřeba

Co je potřeba na 2 – 3 porce:

  • 4 vejce
  • 1 měkký polotučný tvaroh
  • sůl, pepř, čerstvé či sušené bylinky (k chuti vajec se skvěle hodí třeba kerblík, pažitka, tymián či petrželka)
  • 1 malá čerstvá paprika nebo jiná čerstvá či mražená zelenina (použít však můžete i nakládaný hrášek nebo jinou zeleninu)
  • trocha rostlinného oleje
1

Vejce obsahují spoustu cenných živin a dnes již naštěstí víme, že nemají tak velké množství cholesterolu, jak se dříve tvrdilo. Ve vaječném bílku naleznete spoustu bílkovin, žloutek pak obsahuje vitamín D, ale i zmíněný cholesterol. Jeho množství však není velké.

Ve vejcích dále najdete vitamíny skupiny B, vitamíny A a D, z minerálů pak draslík, fosfor, hořčík, vápník, železo a další. Vejce by měla být pravidelnou součástí jídelníčku, obzvláště důležitá je pak konzumace vajec pro správný vývoj dítěte.

2

A jaký je postup?

Vejce rozklepneme do mísy a důkladně je rozšleháme.

3

Poté k nim přidáme měkký tvaroh, sůl, pepř a čerstvé či sušené bylinky. Směs opět pořádně rozmícháme.

4

Papriku omyjeme, nakrájíme ji na malé kousky a přidáme do vaječné směsi.

5

Na pánvi rozpálíme kapku rostlinného oleje, nalijeme do ní naběračku vaječné směsi a opečeme ji z obou stran. Omelety podáváme s čerstvou zeleninou.

  • Pokud použijete větší množství surovin, můžete zbylou omeletu využít pro přípravu oběda s sebou. Omeletu můžete potřít tvarohem smíchaným s trochou soli, pepře a čerstvých bylinek. Doplňte ji čerstvou a kvašenou zeleninou a máte lehký a zdravý oběd do práce.
  • Jestliže máte doma jen měkký tvaroh ve vaničce jako v mém případě, přidejte do směsi vajec s tvarohem také trochu kukuřičné mouky na zahuštění. Omeleta pak bude vzhledem i chutí připomínat palačinku, ale bude lépe držet.
  • Do omelety lze přidat také nepříliš tučný strouhaný sýr.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit zázvorové svařené víno
Jak připravit zázvorové svařené víno | recept na domácí svařák se zázvorem. Když se dvě věci, které samy o sobě zahřejí, spojí dohromady, vznikne z to…
Jak připravit horkou Becherovku
Jak připravit horkou Becherovku | recept na horký alkoholický nápoj místo svařáku. Becherovka je plná léčivých bylinek (vlastně tedy plná zdraví, že).…