Co je potřeba

  • naporcovaná mořská štika (jiná ryba)
  • 1 celé vejce
  • 4 rovné polévkové lžíce kukuřičného škrobu nebo Hrašky
  • 1 polévková lžíce oleje
  • sůl
  • 1–6 stroužků česneku
  • slunečnicová semínka nebo sezam (nemusí být)
  • tuk na smažení
1

Rybu očistíme a nakrájíme na podkovy nebo filety, podle toho, co máme raději. Rybu koupíme nejlépe čerstvou. Kupujeme-li zmrazenou, vybíráme tu, která byla zmrazená už na moři. Takové ryby obsahují velmi malé procento vody a tak se nestane, že se rybí maso při úpravě „vypaří“.

Doporučuji mořskou štiku, v obchodě prodávanou pod názvem hejk nebo štikozubec, výborně chutná.

2

V misce rozmícháme vejce se škrobem, solí, olejem, semínky a česnekem. Česnek přidáme podle chuti. Mořské ryby, které nejsou cítit rybinou, česnekem kořeníme méně, aby česnek nepřehlušil chuť masa. Kapr snese česneku více. Promíchanou obalovanou směs necháme chvilku odstát, škrob nabobtná a vše zhoustne. Pokud místo škrobu přidáme Hrašku, také necháme odpočinout.

3

Na pánvi rozehřejeme tuk na smažení. Smažit můžete na sádle, přepuštěném másle nebo řepkovém oleji. Každý tuk má své výhody i nevýhody, takže výběr nechám na každém z vás. Rybí porce obalujeme v připraveném těstíčku a smažíme z obou stran dozlatova. Ryba je velmi rychle hotová.

4

Smažené kousky ryb podáváme se zeleninou a chlebem nebo s vařenými brambory a zeleninovým salátem.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)