1

Najít spouštěče

Tzv. spouštěčem může být cokoliv. U každého je to individuální, a proto si je každý musí najít sám. Častými spouštěči je např. počasí, stres, čokoláda, citrusové plody, sýry, kofein, alkoholické nápoje, prudké světlo, nedostatek pohybu, prašné prostředí, snížená hladina cukru v krvi, kouření, jogurty atd. U žen může být migréna zapřičiněna také menstruací nebo hormonálními změnami. I emocionální napětí, velké množství lidí nebo nedostatek pohybu může migrénu způsobit. Je důležité, abyste si svého spouštěče našli, pokud trpíte častými migrénami a podle toho zahájili preventivní opatření.

2

Tiché a tmavé prostředí

Člověk postižený migrénou je velmi citlivý na sebemenší zvuky, světla a nebo pachy. Proto je ideální lehnout si v tichém a tmavém prostředí a chvíli relaxovat.

3

Hudba

Zklidňující účinek má i hudba, kterou si potichu pustíte při vašem relaxování. Samozřejmě záleží na druhu hudby, zvolte spíše pomalejší, např. Enigmu nebo Enyu.

4

Bylinkové čaje

Bylinky jako je heřmánek, zázvor, máta, rozmarýn, baldrián nebo kozlík lékařský mohou mít příznivý vliv na stav vaší migrény. Zkuste čaje z těchto bylinek. Můžete také zkusit přiložit si dva použité čajové sáčky heřmánku, které po použití ochladíte, na oči. Zajistí temné prostředí, příjemně chladí na oči a zklidňují.

5

Pohyb, meditace

Pravidelná meditace např. v podobě jógy nebo pravidelný pohyb, který odstraňuje stres a napětí, to je další způsob, jak předejít migréně.

6

Vhodné stravování

Pokud dojde k migréně vlivem snížení hladiny cukru v krvi, jezte často a pravidelně spíše lehce stravitelná jídla. Účinek tohoto opatření se ale může projevit až po několika týdnech.

7

Studený obklad

Některým lidem pomáhá, když si při migréně přiloží horký obklad na zátylek a studený obklad na čelo. Musíte ale vyzkoušet, jestli to konkrétně vám pomáhá či ne.

8

Léky

Při dlouhodobých obtížích s migrénou můžete požádat svého lékaře o léky, které zabrání tomu, aby se migréna opakovala.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.5
Average: 3.5 (4 votes)