Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct kakaovo-kávové sušenky s čokoládou | recept

14. Prosinec 2020

Kakaovo-kávové sušenky s čokoládou | recept. Rychlé a jednoduché cukroví s výraznou chutí čokolády a kávy. Navíc k jeho přípravě nepotřebujete žádné formičky ani vykrajovačky. Vystačíte si jen s ostrým nožem a odpadá pracné vyvalování těsta. Sušenky jsou ihned měkké, nepotřebují čas k rozležení, nemusejí se péci dlouho dopředu. Pro milovníky kávy ty nejlepší sušenky.

Co je potřeba

  • 160 g hladké mouky
  • 30 g kakaového prášku
  • 40 g moučkového cukru
  • 1 lžička instantní kávy (prášku nebo granulí)
  • 30 g čokoládových vloček (strouhané hořké čokolády)
  • 150 g másla
  • kávová čokoláda na polevu
  • čokoládové nebo jiné zdobení
1

Změklé máslo v misce utřete se lžičkou instantní kávy. Přidejte odváženou mouku promíchanou s kakaem a moučkovým cukrem. Vymíchejte dohromady a nakonec zapracujte čokoládové vločky nebo rozstrouhanou hořkou čokoládu. Těsto se lepí, před dalším zpracováním ho nechte ztuhnout v chladničce. Rychleji ztuhne, pokud ho na chvilku vložíte do mrazničky. 

2

Studené těsto rozdělte na tři díly a z každé části vytvarujte váleček o průměru 2–3 cm, podle toho, jak velké chcete mít cukroví. Válečky nechte opět vychladit, tentokrát raději více. Těsto se bude lépe krájet, nebojte se ho nechat téměř zmrznout.

3

Z válečků krájejte ostrým nožem plátky silné půl centimetru. Pokládejte je na plech s pečicím papírem. Pečte ve vyhřáté troubě při teplotě 160 °C

4

Upečené sušenky nechte vychladnout na papíru, na kterém se pekly, teprve pak je sejměte. Sušenky můžete nechat jen tak, obalit je moučkovým cukrem nebo zdobit polevou.

5

Sušenky hezky vypadají ozdobené čokoládou a čokoládovým kávovým zrnkem (recept na kávová zrna naleznete zde: Jak udělat kávová zrna | recept). Bílou čokoládu rozpusťte s několika kapkami oleje a ochuťte kávou. Kávová čokoláda se dá koupit ve větších obchodech.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct rozinkové cukroví | recept
V tuto dobu už mnohé hospodyňky vyhledávají recepty na vánoční cukroví, ať už na stránkách časopisů, nebo na netu. Také se ráda nechávám inspirovat a…