Co je potřeba

  • 450 g jedlých kaštanů (vařených, oloupaných)
  • 210 g hladké mouky
  • 100 g práškového cukru
  • 200 g másla nebo Hery
  • citronová kůra
  • bílek na potření
  • cukr krupice na obalení
1

Kaštany oloupejte a uvařte ve vodě doměkka. Při loupání dávejte pozor, ať se nepořežete. Kaštany nařízněte na špičce do kříže ostrým nožem a pak odstraňte slupku. U mražených kaštanů tato nepříjemná práce odpadá. Uvařené a vychladlé kaštany nastrouhejte na jemném struhadle nebo v robotu.

2

V misce promíchejte hladkou mouku s cukrem a citronovou kůrou. Pak přidejte nastrouhané kaštany, znovu promíchejte a nakonec ke směsi pokrájejte tuk. Vše dohromady rukama zpracujte v těsto. Správně propracované těsto se nebude lepit na stěny mísy. Nechte ho v chladu alespoň 2 hodiny ztuhnout.

3

Z těsta tvoříme stejně velké kuličky. Ty pak rukou vyválíme na stejně velké válečky a naskládáme je těsně vedle sebe na pečicí papír. Potřeme je všechny najednou rozšlehaným bílkem.

4

Potřené válečky obalujeme v misce s krupicovým cukrem, ohneme přes prst do tvaru rohlíčků a pokládáme na plech s papírem na pečení. Pečeme v předem vyhřáté troubě při teplotě 180 °C. Doba pečení záleží na velikosti rohlíčků. Rohlíčky se mohou obalovat i ve třtinovém nebo různě ochuceném cukru. Potřebují alespoň týden k rozležení.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
1
Average: 1 (1 vote)