Co je potřeba

Na korpus si přichystejte:

  • 50 g hořké vysokoprocentní čokolády
  • 250 g hladké mouky
  • 80 g moučkového cukru
  • 1 žloutek
  • kůra z půlky citronu (či dvě lžičky sušené)

Na vanilkovou náplň budete potřebovat:

  • 3 lžíce třtinového cukru
  • 3 vejce
  • 1 lžíce másla
  • 400 ml podmáslí
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • 3 lžíce hladké mouky
  • špetka soli

Na dokončení:

  • 1 polotučný tvaroh
  • 1 lžíce cukru moučka
  • špetka citronové kůry
1

V prvním kroku si nasypte všechny suché ingredience na vál nebo do široké a hluboké mísy. Lehce je společně promíchejte a pak uprostřed vytvořte důlek. Do něj nalijte žloutek a čokoládu, kterou jste si předtím rozpustili. Pomalu zpracujte na hladké těsto. To následně zabalte do fólie a nechte ho v chladu odpočívat alespoň půl hodiny, klidně tam ale vydrží do druhého dne.

2

Dále si připravte náplň. Máslo si vložte do mísy a nechte ho změknout při pokojové teplotě, potom ho spolu s cukrem utřete do pěny. Do máslového krému po jednom zašlehávejte vejce. K vaječné pěně následně přilévejte po troškách podmáslí a opatrně pokračujte v zašlehávání, měla by vám vzniknout hladká nadýchaná směs. Nakonec ještě přisypte mouku a sůl a přilijte vanilkový extrakt. Vše naposledy důkladně promíchejte.

3

Odpočinuté těsto si rozválíme na plát velký, jako máme pekáč, případně můžeme těsto na pekáč vmačkat rukama, ideální je si ruce trochu navlhčit, jde to pak snáze.

4

Na těsto nalijeme vanilkovou náplň a vložíme do trouby vyhřáté na teplotu 180 °C. Pečte asi půl hodiny, než se náplň zpevní.

5

Mezitím si rozmícháme tvaroh s cukrem a citronovou kůrou. Jakmile je koláč hotový, necháme ho zchladnout a poté potřeme tvarohovou směsí. Nakonec jej nakrájíme na řezy a podáváme.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
1.5
Average: 1.5 (2 votes)