Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyčistit náušnice

28. Září 2018

Jak vyčistit náušnice | rady a tipy. Obzvláště stříbrné náušnice a prstýnky rády černají a ztrácejí tak svou přirozenou krásu. Existuje však levný a jednoduchý návod, jak Vašim oblíbeným stříbrným náušnicím či jiným šperkům ze stříbra vrátit jejich lesk a elegenaci, a to u Vás doma.

Co je potřeba

zčernalý šperk, malý hrnec, horká voda, kuchyňská sůl, alobal, vatový tampon, zubní pasta, malý kartáček (např. starý na zuby), speciální přípravek k čištění stříbra

1

Čištění pomocí soli

Malý hrnec vyložíme alobalem a vložíme do něj stříbrné náušnice či jiný šperk (bez vsazených kamínků a perel), který nám zčernal. Přilijeme horkou vodu a nasypeme sůl (místo soli můžeme použít jedlou sodu či kypřicí prášek). Sůl se bude pomalu rozpouštět, necháme ji působit – přibližně po dobu 30 minut. Následně začneme náušnice čistit v solném roztoku pomocí vatového tamponu. Jsme-li s výsledkem čištění spokojeni, náušnice vyjmeme, propláchneme vodou a osušíme je. Nyní by se již náušnice měly zase krásně lesknout.

2

Čištění pomocí zubní pasty

Další možností je využití zubní pasty. Zde postačí na stříbrný šperk nanést zubní pastu, nechat ji zaschnout a následně šperk pomocí kartáčku na zuby dočistit. Tento způsob čištění je však méně šetrný, neboť zde dochází k obrušování povrchu.

3

Speciální prostředky k čištění stříbra

K čištění stříbrných šperků můžete využít také speciální čisticí prostředky, které jsou určené přímo k péči o stříbro. Tyto prostředky je možné zakoupit například v drogérii.

  • V případě řetízků a jemných ručních prací je mechanické čištění velmi složité – spíše ponecháme v roztoku k vyčištění.
  • Jemné tahy přes šperky vatičkou vedeme vždy po směru spojů, v případě náušnic od závěsu směrem dolů.
  • Některé zdroje také uvádějí možnost využití octa či citronové šťávy – do 1 litru horké vody se přidá velká lžíce octa nebo lžíce vymačkané šťávy z citronu. Do této směsi se vloží stříbrný šperk, kde se ponechá přibližně 15 minut. Následně se šperk pouze otře hadříkem.
  • Velké opatrnosti je potřeba u stříbrných šperků s kameny či perlami. Tyto šperky doporučujeme ponechat na čištění profesionálům, aby nedošlo k poškození vsazeného kamene či perly.

Autor: lacadalet
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zužitkovat zbytky jídla v kuchyni
Jak správně skladovat pečivo