Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyčistit toaletu za pár korun | tipy a triky

Jak vyčistit toaletu | tipy a triky. Čistá toaleta je vizitkou domácnosti, proto bychom měli jejímu úklidu věnovat zvláštní pozornost. K dostání je spousta prostředků k její desinfekci i zářící čistotě, ale ne vždy pomohou. Chcete-li ušetřit, uklízet ekologicky a přitom mít čisté wc, stačí vám k tomu pouze ocet, soda a obyčejná pemza. Přináším vám tip, jak vyčistit toaletu za pár korun.

Co je potřeba

- gumové rukavice - pemza - ocet - jedlá soda

1

Vyzkoušela jsem všechno možné, ale nevzhledných usazenin se ne a ne zbavit. Máme velice tvrdou vodu, která celý problém jen ztěžuje. Nakonec jsem dostala jeden tip, který konečně zabral, a to usazeninu odstranit mechanicky – pemzou. Pemza je pórovitá hornina, tzv. sopečné sklo, a používá se běžně k odstranění ztvrdlé kůže na chodidlech. Pokud použijete přírodní pemzu, nemusíte se bát, že si keramickou mísu poškrábete. Pemza je účinná a šetrná. Opatrnosti však není nikdy dost, doporučuji tedy pemzu nejdříve vyzkoušet na nějakém méně viditelném místě.

2

Jak na to Nejprve převařte litr obyčejného octa a ještě horký jej nalejte do mísy. Přidejte sáček jedlé sody a nechte působit pár minut, případně přes noc. Pak použijte klasicky štětku. Navlékněte si vysoké gumové rukavice, vemte pemzu a ručně oškrábejte usazeniny, které v míse zůstaly. Je-li vám nepříjemná představa strkání rukou do wc, můžete pemzu připevnit třeba lepidlem k nějakému držadlu (např. starý kartáček na zuby) a čistit tímto způsobem. Některé specializované obchody nabízejí dokonce pemzu s držadlem. Pemzu už pak na chodidla nepoužívejte, pořiďte si jinou, stojí kolem 20 Kč.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat srdcovku nádhernou
Jak pěstovat a využít slunečnici
Jak malovat s dětmi na kameny
Jak pěstovat kustovnici čínskou