Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyčistit toaletu za pár korun | tipy a triky

Jak vyčistit toaletu | tipy a triky. Čistá toaleta je vizitkou domácnosti, proto bychom měli jejímu úklidu věnovat zvláštní pozornost. K dostání je spousta prostředků k její desinfekci i zářící čistotě, ale ne vždy pomohou. Chcete-li ušetřit, uklízet ekologicky a přitom mít čisté wc, stačí vám k tomu pouze ocet, soda a obyčejná pemza. Přináším vám tip, jak vyčistit toaletu za pár korun.

Co je potřeba

- gumové rukavice - pemza - ocet - jedlá soda

1

Vyzkoušela jsem všechno možné, ale nevzhledných usazenin se ne a ne zbavit. Máme velice tvrdou vodu, která celý problém jen ztěžuje. Nakonec jsem dostala jeden tip, který konečně zabral, a to usazeninu odstranit mechanicky – pemzou. Pemza je pórovitá hornina, tzv. sopečné sklo, a používá se běžně k odstranění ztvrdlé kůže na chodidlech. Pokud použijete přírodní pemzu, nemusíte se bát, že si keramickou mísu poškrábete. Pemza je účinná a šetrná. Opatrnosti však není nikdy dost, doporučuji tedy pemzu nejdříve vyzkoušet na nějakém méně viditelném místě.

2

Jak na to Nejprve převařte litr obyčejného octa a ještě horký jej nalejte do mísy. Přidejte sáček jedlé sody a nechte působit pár minut, případně přes noc. Pak použijte klasicky štětku. Navlékněte si vysoké gumové rukavice, vemte pemzu a ručně oškrábejte usazeniny, které v míse zůstaly. Je-li vám nepříjemná představa strkání rukou do wc, můžete pemzu připevnit třeba lepidlem k nějakému držadlu (např. starý kartáček na zuby) a čistit tímto způsobem. Některé specializované obchody nabízejí dokonce pemzu s držadlem. Pemzu už pak na chodidla nepoužívejte, pořiďte si jinou, stojí kolem 20 Kč.

My jsme ho pořídily naší babičce k narozkám :) Přece je to jen starší člověk a tohle nám přišlo jako super dárek a i hodně praktický. Po 2 týdnech jsme babičku navšívili a ptali jsme si ji na tu záchodovou štětku tadpole a říkala, že super, že po každém spláchnutí se záchod vyčistí nemusí nic řešit má čisto a voňavo. Takže teď o tom uvažuji i moji rodiče.

Kajka (neověřeno) | Út, 08/20/2019 - 15:09

Martino, o tom slyším poprvé. Dívala jsem se na ty stránky a hned jsem to řešila s kámoškou. Vypadá to na super věc. Obě jsme si toaletní kartáč Tadpole Twist objednaly. Jak říká kámoška: Vše, co mi pomůže s čištěním toho našeho "hajzlíku" vítám :-)

Martina (neověřeno) | Čt, 08/15/2019 - 15:38

Já tedy používám k čištění toaletní štětku https://www.mytadpole.cz/. A nic jiného už používát nemusím. Součástí štětky je totiž hygienická tableta, která čistí, odstraňuje usazeniny, vodní kámen, zápach, nečistoty a bakterie. Štětka se jednoduše připevní k toaletní míse a při každém spláchnutí se záchod vyčistí. A co na štětce odceňuji asi nejvíc je to, že konečne nemám všude na zemi nakapáno.

Dobrý den, děkuji za tipy jaké kyseliny použít. Ten ocet a soda je v tomto návodu spíše vedlejší, hlavní je použití té pemzy, to je nejrychlejší a myslím nejšetrnější způsob.

Dobrý den, samozřejmě splachujeme po každém použití a používáme i běžné čistící prostředky, ale usazeniny se prostě tvoří...

Další zajímavé články