Co je potřeba

houby a gril

1

Příprava na grilování hub

Na grilování vybíráme houby tužší a málo vodnaté. Skvělé jsou například holubinky, žampiony nebo pravé hřiby. Před samotným grilováním houby důkladně očistíme (kloboučky neloupeme). U lupenitých hub vyfoukáme nečistoty i ze spodní strany klobouku. Nohy odstraníme buď úplně, nebo je seřízneme cca 1 cm pod kloboukem.

2

Připravte si olej na potírání

Houby na grilu potíráme ochuceným olejem (nejlépe olivovým). Jako přísada se výborně hodí tymián, rozmarýn, kmín nebo česnek. Sůl do marinády nepřidávejte. Grilované houby solíme až když jsou hotové.

3

Grilujeme houby

Houby potřené olejem položte na grilovací mřížku v dostatečných rozestupech a zvolna grilujte. Občas potřete marinádou. Ale pamatujte, že méně je více. Marináda nesmí překrýt jemnou chuť a vůni hub. Když jsou houby na spodní straně zlatavé, obraťte je a dogrilujte.

4

Jak grilovat houby v alobalu

Houby můžeme s úspěchem grilovat i v alobalu. Matnou stranu alobalu potřeme ochuceným olejem, vložíme houby nakrájené na plátky a ochutíme. Přidat můžeme i další přísady. Třeba šunku, pórek, cibuli atd. Balíček důkladně zabalíme a vložíme na středně rozpálený gril. Grilujeme asi 15 minut. Houby v alobalu můžeme připravit i v troubě. Rozpálíme ji na 200 °C a pečeme 20 minut.

5

Marinované houby

Houby můžeme před grilováním také s úspěchem marinovat. Marinádu připravíme např. šťávy z jednoho citronu, soli, pepře a nadrobno nasekané petrželky. Houby marinujeme v lednici 1–2 hodiny před grilováním. Ne déle! Jinak budou mazlavé.

Tipy

Z holubinek je ke grilování nejlepší holubinka révová. Odstraněné nožičky hub nikdy nevyhazujte. Dají se použít do omáček nebo do vývaru. Lze je také usušit a používat jako koření.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.333335
Average: 4.3 (3 votes)