Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvařit houbovo-zeleninové lečo | recept

Houbovo zeleninové lečo je bleskově rychlý pokrm nenáročný na přípravu. Množství jednotlivých surovin si upravte sami podle počtu strávníků. Lečo je chutné a tak snadné, že nemůžete nic pokazit. Houbovo-zeleninové lečo je nejlepší z lesních, tvrdších druhů hub. Bohužel, v lesích zatím nic neroste a tak jsem lečo připravila z pěstovaných žampionů. I tak jsme si pochutnali. Pojďte si také vyzkoušet uvařit houbovo-zeleninové lečo.

Co je potřeba

Na lečo je potřeba:
lesní houby
paprika
rajčata
cibule
cuketa nebo dýně Hokkaido
uzenina
sůl, pepř, sladká nebo pálivá paprika
olej nebo jiný tuk
případně trochu strouhanky

Na ozdobu:
vejce uvařené natvrdo, zelená nať
uzenina

1
Připravíme si všechny potřebné suroviny. Zeleninu a houby pečlivě očistíme od případných nečistot a omyjeme. Budeme-li přidávat dýni Hokkaido, neloupeme ji, slupka krásně změkne a udrží nám kousky pohromadě, jinak by se rozvařila. Cuketa se loupat také nemusí.
2
Všechnu zeleninu pokrájíme na kousky, uzeninu na kostičky nebo proužky podle toho, co se nám líbí víc. Na hlubší pánvi si rozpálíme tuk a na něm osmahneme cibuli dožluta. Přidáme houby a po pěti minutách ostatní zeleninu, kromě rajčat.
3
Směs na pánvi osolíme, opepříme a přidáme sladkou nebo pálivou papriku. Lečo důkladně mícháme, aby se nám zelenina nepřichytávala ke dnu nádoby. Zelenina a houby pustí vodu, proto pánev nepřikrýváme poklicí, potřebujeme aby se nám voda vyvařila.
4
Nakonec přidáme pokrájená rajčata a chvilku dusíme. Jestliže houby a zelenina obsahovaly vody příliš a nepovedlo se nám všechnu vyvařit, zahustíme šťávu trochou strouhanky. Vsákne se do ní přebytečná šťáva a v jídle ji nikdo nepostřehne. Na úplný závěr do leča přidáme uzeninu, prohřejeme a můžeme podávat. Zdobíme vejcem natvrdo a posekanou pažitkou nebo listovou petrželí. Podáváme s pečivem. Ať vám chutná.

Do leča můžete přidat i předvařené kousky brambor, nemusíte pak k němu podávat pečivo.

Pokrm není vhodný k ohřívání.

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

foto archiv Mirka K.

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Kuře na houbách | recept. Dnes nabízím další z velkého množství receptů na úpravu kuřete. Kuřecí maso je oblíbené především u dětí. Je lehce strav…