Co je potřeba

dýně

1

Nejprve se podívejte na slupku dýně. Slupka u zralých dýní je tuhá a matná. Nezralé plody dýně se více lesknou. Na dýni nesmějí být měkká ani hnědá místa. Taková dýně může být postižena hnilobou a je nepoživatelná.

2

Dalším skvělým ukazatelem zralosti dýně je stopka. Musí být zahnědlá a seschlá. Jestliže je svěží a zelená, znamená to, že dýně byla ze záhonu sklizena příliš brzy.

3

Dýně vybírejte spíše těžší, takové obsahují hodně dužiny a málo semínek. Jestliže větší plody neuzvednete, zaťukejte na ně. Měly by znít dutě.

4

Dýně na Halloween: Tyhle dýně vybírejte spíše lehčí. Semena se dlabou lépe než dužina. Nezapomeňte ani na správnou velikost. dýně I když to na první pohled vypadá, že čajová svíčka se bez problémů vejde i do malého plodu, nenechte se mýlit. Nad plamenem musí být dostatečný prostor, jinak vám velmi brzy vršek dýně chytí, a když už nic jiného, strašně to smrdí.

5

Kde dýni skladovat? Jestliže máte vhodné prostory, nemusíte dýni zpracovat hned. Na poličce vystlané slámou vám při teplotě 10 až 18 °C a vzdušné vlhkosti 50-75 % vydrží zdravé dýně i 4 měsíce bez újmy na vzhledu nebo chuti.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.666665
Average: 3.7 (9 votes)