Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit maurský špíz – tapas | recept

Maurský špíz | recept. Maurský špíz je velmi povedená chuťovka původem ze Španělska. Podává se obvykle jako tapas. Příprava je velmi jednoduchá. Základem je alespoň dvanáctihodinové marinování v lednici. Samotné smažení je rychlé a výsledek jedinečný. Špízy můžete také grilovat nebo dozlatova upéct v troubě (nezapomeňte hojně potírat marinádou). Tohle prostě musíte vyzkoušet!

Co je potřeba

150 ml olivového oleje
1 lžička nasekaného tymiánu
2 lžíce nasekané petrželky
1 lžička mletého chilli
1 lžička mletého římského kmínu
1 lžička kmínu vcelku
1 lžička sladké papriky
700 g vepřového masa

1

Bylinky opláchneme, oklepneme a nasekáme najemno. Vložíme do mísy, zalijeme olivovým olejem a přidáme všechno koření. Dobře promícháme.

Vepřové maso omyjeme, osušíme a nakrájíme na kousky velikosti sousta. Vložíme do marinády, několikrát otočíme a uložíme zakryté do chladničky přes noc. Pokud možno vše několikrát během této doby promícháme.

2

Druhý den maso vyjmeme z chladničky a marinádu povaříme na mírném ohni asi 10 minut. Maso si mezitím napícháme na připravené dřevěné špízy. Dřevěné špízy by měly být předem namočené.

3

Rozpálíme olej a nachystané maso na něm ze všech stran opečeme. Zpočátku poléváme malým množstvím marinády. Maurské špízy podáváme ihned nejlépe s čerstvým pečivem. Jako příloha se ke špízům hodí i lehký zeleninový salát nebo sýr. Dobrou chuť!

Autor: notburga
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak udělat bylinkovou vepřovou pečeni
Hostina pro celou rodinu? Výtečná bylinková vepřová pečeně! A tady je recept na skvěle upravenou pečeni. Při přípravě vepřové pečeně postupujeme krok…