Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit salát s pečenou řepou | recept

Salát s pečenou řepou | recept Řepa je velice zdravá zelenina, na tom se jistě shodneme, ale její oblíbenost již není tak jednoznačná. Mnozí z nás si ji vybaví především ze školních jídelen, kde v nakládané podobě doprovázela kopečky rizota. Tato mnohdy nepříliš chutná role ji však velice ukřivdila. Červená řepa je nejen zdravá, ale lze ji připravit i velice chutně a nápaditě. Záleží pouze na fantazii. V tomto receptu je použita pečená řepa. To sice vyžaduje trochu více času na přípravu, ale výsledek jistě stojí za to. Tento salát je vhodným doplňkem k hlavním chodům, ale dokáže obstát i jako lehká večeře.

Co je potřeba

Co budeme potřebovat:
- 1 velkou červenou řepu
- 1 červenou cibuli
- 6 listů ledového salátu (lze použít i hlávkový)

Na krutony si připravte:
- 2 rohlíky
- 4 lžíce olivového oleje
- 2 stroužky česneku
- sůl a mletý pepř na dochucení

Na zálivku si přichystejte:
- 1 lžíci kremžské hořčice
- 1 lžíci medu
- 1 lžíci vinného octa
- 2 lžíce olivového oleje
- sůl a pepř

1
Červenou řepu je třeba péct v troubě přibližně hodinu při teplotě 180 °C. Řepa se peče zabalená v alobalu, proto musíte počítat s určitou časovou rezervou. Lze ji upéct třeba i den předem a nechat ji po vychladnutí v alobalu v ledničce. Ideální je využít horké trouby například během pečení koláče, abyste nemuseli troubu rozpalovat čistě jenom kvůli řepě.
2
Příprava krutonů vám zabere pouze pár minut. Nejprve oloupejte česnek a prolisujte ho. Na větší pánvi rozpalte olej a česnek na něm asi minutu opékejte. Červenou cibuli zbavte slupky a nakrájejte ji na tenké proužky. Poté ji přidejte k česneku. Zatímco se peče cibule a česnek, natrhejte si rohlíky na drobné kousky. Ty pak přisypte na pánev a opékejte dozlatova. Nakonec je třeba krutony opepřit a osolit.
3
Zbývá nám příprava zálivky na salát. V hlubší míse (berte v úvahu, že ve finále do ní navršíte všechny suroviny, které bude potřeba důkladně promíchat) prošlehejte lžíci kremžské hořčice, lžíci medu, lžíci vinného octa, dvě lžíce olivového oleje a nakonec ještě zálivku dochuťte pepřem a solí.
4
Když je řepa dostatečně upečená, rozbalte ji z alobalu a nechte zchladnout. Poté ji oloupejte a nakrájejte na větší kusy. Malé kousky by nám v salátu zanikly, větší dají naopak vyniknout barevné pestrosti celého salátu. Navíc budete mít s krájením řepy méně práce.
5
Nakonec natrhejte ledový či hlávkový salát na drobné kousky. Vhoďte ho do mísy se zálivkou, přidejte upečenou řepu i krutony s cibulí a vše důkladně promíchejte. Salát podávejte samotný nebo jako přílohu k masu. Přeji vám dobrou chuť.
Autor: marketahoz | Zobrazit autorská práva

archiv autorky

Hodnocení
Mária Valachová (neověřeno) | So, 01/09/2016 - 08:03

Páči sa široký výber ponúk. ♥ ♥ ♥

Další zajímavé články

Řepný kečup | recept. Červená řepa je velice oblíbenou zeleninou. Obsahuje spoustu zdraví prospěšných látek, např. kyselinu listovou, řadu minerálních…