Co je potřeba

Na těsto si přichystejte:

  • 250 g polohrubé mouky
  • 250 g hladké mouky
  • ¼ l podmáslí
  • 2 vejce
  • 50 g másla
  • 50 g cukru
  • ½ kostky droždí + lžička cukru na kvásek
  • špetka soli

Na drobenku:

  • 120 g hrubé mouky
  • 80 g másla nebo hery
  • 70 g cukru krystal

Ovoce:

  • cca 1 kg ovoce (červeného či černého rybízu, jahod, švestek, ostružin …)
1

V prvním kroku si přichystáme kvásek. Podmáslí lehce prohřejeme ve vodní lázni nebo velmi krátce v mikrovlnce. Do hrnečku rozdrobíme droždí, přidáme lžičku cukru a zalijeme asi třetinou podmáslí. Promícháme, hrneček přiklopíme a necháme na teplém místě vzejít.

2

Mezitím rozehřejeme máslo, nalijeme ho do zadělávací mísy, přidáme obě vejce, všechnu mouku, cukr a sůl. Lehce promícháme.

3

Jakmile kvásek vzejde, přelijeme ho do mísy a rukama uhněteme hladké těsto. Zasypeme hladkou moukou, mísu překryjeme utěrkou a na teplém místě necháme kynout, až těsto zdvojnásobí objem.

4

V dalším kroku si připravíme ovoce, používáme-li mražené, necháme ho trochu povolit. Před použitím slijeme přebytečnou tekutinu. Větší ovoce překrojíme na menší kousky.

Následně si přichystáme drobenku. Všechny ingredience nasypeme do hlubší mísy a rukama zpracujeme na drobenku.

5

Troubu předehřejeme na 180 °C. Vykynuté těsto rozdělíme na 4 až 6 dílů, záleží, jak tenké máte rádi těsto. Na pomoučněném válu vyválíme všechny díly těsta dokulata.

6

Přeneseme je na vymazaný plech, poklademe nahusto ovocem a posypeme drobenkou. Plech vložíme do trouby a pečeme asi 20 minut, do doby až těsto zezlátne a ovoce se rozpeče.

Tipy

Pokud zrovna není velké teplo, abychom kvásek nechali na sluníčku, ale ani není topná sezóna, rozehřejeme troubu, avšak maximálně těsně pod 50 °C, abychom kvasnicím neuškodili. Hrneček s kváskem vložíme do trouby. Stejně pak necháme kynout i celé těsto.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno