Co je potřeba

  • 900 g polohrubé mouky
  • 375 ml vlažného mléka
  • 42 g droždí (1 kostka)
  • 150 g rozpuštěného másla
  • špetka soli
  • 150 g moučkového cukru
  • 2 vejce
  • vanilkový cukr nebo vanilka
  • špetka muškátového květu nebo ořechu
  • strouhaná citronová kůra
  • mandle a rozinky
  • vejce na potření
1

V míse promísíme polohrubou mouku s moučkovým cukrem, nastrouhaným muškátovým oříškem nebo drceným muškátovým květem a strouhanou citronovou kůrou.

2

Do poloviny potřebného množství mléka dáme lžičku cukru, rozdrobíme droždí a necháme vzejít kvásek. V teple bude kvásek připraven k použití zhruba po 10 minutách.

3

Do mísy k mouce a ostatním surovinám přidáme vykynutý kvásek, zbývající část mléka s rozšlehanými vejci, rozpuštěné máslo a zaděláme těsto. Těsto důkladně vypracujeme nejprve vařečkou, potom rukama. Těsto by se nemělo příliš lepit. Zpracované těsto dáme vykynout na teplé místo a mísu přikryjeme utěrkou.

4

Zhruba po 40 minutách kynutí těsto v míse promícháme a necháme znovu kynout. Po vykynutí přidáme rozinky a mandle, zapracujeme je do těsta a opět necháme bochánek kynout. .

5

Když je těsto vykynuté, utvoříme z něj dva menší nebo jeden velký bochánek. Celý ho pomažeme rozšlehaným vejcem a ozdobíme sekanými mandlemi. Po zaschnutí vršek mazance nakrojíme do kříže. Před vložením do trouby ho necháme na plechu odpočívat alespoň 20 minut.

6

Mazanec vkládáme do předem vyhřáté trouby – na teplotu 180 °C. Při této teplotě ho pečeme 7 minut, poté teplotu snížíme na 150 °C a mazanec dopečeme. Velký mazanec se peče přibližně 40 minut. Krájíme po vychladnutí a pocukrujeme moučkovým cukrem.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.875
Average: 4.9 (16 votes)