Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct sladký cuketový koláč

Sladký cuketový koláč | rady a tipy. Cuketa je zelenina, která se dá skvěle využít pro přípravu jak slaných, tak sladkých pokrmů. Zkuste ji přidat do těsta na koláč a získáte chutný a vláčný moučník. Jak upéct sladký cuketový koláč s ovocem, jehož příprava je vhodná i pro začátečníky, se dočtete níže. Moučník obsahuje jen málo cukru.

Co je potřeba

Co je potřeba na kulatou koláčovou formu:

  • zhruba 250 g cukety (asi 1 malá cuketa)
  • 1 vejce
  • 1 a půl hrnku celozrnné špaldové mouky
  • 5 lžic třtinového cukru
  • 15 lžic mléka (kravského či rostlinného)
  • 5 lžic kokosového oleje
  • 2 lžičky prášku do pečiva
  • 1 hrnek ovoce
  • kokosový olej na vymazání a hrubá mouka na vysypání formy
1

Cuketu oloupeme (velmi mladou nemusíme) a nastrouháme ji nahrubo. V míse ušleháme vejce s třtinovým cukrem do pěny, přilijeme mléko a rozehřátý kokosový olej a poté do směsi vmícháme špaldovou mouku smíchanou s práškem do pečiva.

2

Následně přidáme i nastrouhanou cuketu a ingredience důkladně promícháme. Mělo by nám vzniknout poměrně husté těsto.

3

Těsto rovnoměrně rozetřeme do formy vymazané kokosovým olejem a vysypané hrubou mouku. Poklademe je libovolným ovocem – hodí se třeba rybíz, jahody, meruňky, švestky, višně, ale i jablka, hrušky či rebarbora.

4

Koláč můžeme před pečením posypat klasickou drobenkou nebo si zkuste připravit její zdravější variantu: Smíchejte 4 lžíce ovesných vloček se 4 lžícemi celozrnné špaldové mouky, lžící rostlinného oleje a lžící datlového či agávového sirupu. Do drobenky můžete přidat také strouhaný kokos či oříšky, případně semínka dle chuti.

5

Cuketový koláč pečeme v troubě vyhřáté na 180 °C asi 45 minut. Poté vyzkoušíme pomocí špejle, jestli je těsto dostatečně upečené. Po vychladnutí můžeme koláč nakrájet a podávat.

Těsto je možné pro obměnu ochutit vanilkou či mletou skořicí, případně kakaem nebo karobem.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit cuketovou frittatu | recept
Jak upéct cuketové brownies | recept
Jak na cuketovou čalamádu | recept
Jak připravit cuketové brownies | recept