Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvařit oukrop z bramborové kaše | recept

Oukrop z bramborové kaše | recept. Někdy se stane, že zbyde bramborová kaše. Ohřívat se sice dá, ale chuťově to už není ono. Dostal se ke mně zajímavý návod, jak bramborovou kaši zužitkovat. Je to geniálně jednoduché. Uvařte si výbornou česnečku! Postup následuje.

Co je potřeba

  • zbytek bramborové kaše
  • česnek 
  • vývar z masa nebo kostí
  • sůl
  • majoránka
  • sýr na strouhání
  • chlebové kostičky
  • velmi malé množství sádla
1

Zbylou bramborovou kaši dejte vařit do vody, vývaru z masa či kostí, nebo v nouzi do vývaru z kostky. Množství tekutiny zvolte podle toho, kolik kaše zbylo.

2

Uveďte do varu a nechte kaši rozvařit. Je-li hustější a zůstávají hrudky, použijte kvedlačku nebo šlehací metlu. Kousky brambor nevadí. Do polévky přidejte česnek dle vlastní úvahy a chuti. Jestliže česnek necháte přejít varem, chuť polévky se zjemní. Někteří odvážlivci česnek přidávají až nakonec, má pak velmi ostrou chuť. Polévku můžete obohatit pokrájenými bramborami nebo rozšlehaným žloutkem. Není to však nutné.

3

Nakonec přidejte sušenou majoránku, máte-li k dispozici čerstvou, polévka bude „hezčí“. Podávejte s chlebem nakrájeným na kostičky a opečeným na velmi malém množství sádla. Kdo chce, přidá strouhaný sýr. Česnečka je výbornou polévkou první pomoci po prohýřené noci.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak uvařit dýňové chilli | recept
Jak vyrobit a využít přepuštěné máslo
Jak vyrobit a využít přepuštěné máslo | rady a tipy. Přepuštěné máslo, které možná znáte také pod indickým názvem ghí, je máslo očištěné od vody, mléč…