Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyčistit kožešiny doma

28. Září 2018

Jak vyčistit kožešiny | rady a tipy. Přestože se většinou setkáte s doporučením odnést kožešiny do čistírny, může se stát, že budete potřebovat vyčistit a vyprat kožíšek doma. Pokuste se dodržet několik jednoduchých kroků, aby vám i po čištění vydržel v dobré kondici. A pokud nosíte zimní bundu s kožešinou, tento návod využijete také.

Co je potřeba

  • technický benzin nebo aceton
  • hrubá mouka nebo krupice
1

Kožich pořádně vyklepejte, důkladně vykartáčujte a lehce přejeďte vysavačem. V lakýrnických potřebách seženete technický benzin či aceton – tyto tekutiny použijte pouze při čištění přírodního nebarveného kožichu. Smíchejte v misce s moukou či krupicí a vetřete pečlivě do kožichu (do vnější vrstvy – do srsti). Jako čisticí směs si můžete také připravit lžičku lihu, 3 lžičky soli a půllitru vody. Do směsi namáčíme vlněný hadřík a otíráme.

2

Nechte chvíli působit a poté důkladně vyklepejte – klidně plácačkou na koberce. Vykartáčujte a rozčešte. Kožešinu pověste a nechte ji pořádně vyvětrat.

3

Pro zvýšení lesku můžete kožešinu potřít hadříkem lehce namočeným v octě.

4

Světlé kožešiny s velmi tenkou a pružnou kůží můžeme opatrně vyprat v mýdlových vločkách. Kožešinu v nich vymácháme, ale neždímáme ji. Posypeme ji křídovým práškem a necháme zvolna proschnout. Nakonec vykartáčujeme.

  • Kůže po namočení ztvrdne, proto se kožichy nikdy neperou! Pokud se vám ale kožešina náhodou namočí, hned jak to bude možné, namastěte kůži lojem (či stolním olejem) a nechte kožich volně proschnout. V žádném případě nedávejte na topení. Kůže by měla mastnotu absorbovat. Sušte při teplotě kolem 18 stupňů, a to na ramínku nebo opěradle židle.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybrat kuchyňskou sůl | rady a tipy
Jak vybrat kuchyňskou sůl | rady a tipy. O tom, že sůl je pro nás životně důležitá vypráví i pohádka Sůl nad zlato. Jak si vybrat do kuchyně tu pravou…
Jak správně pečovat o brýle
Jak správně pečovat o brýle | rady a tipy. Ať už brýle sluneční nebo dioptrické, oba druhy si zaslouží, abychom s nimi zacházeli co nejlépe. Jen tak d…
Jak na skvrny od potu a antiperspirantu
Skvrny od potu či antiperspirantu jsou dost nepříjemné a dokáží zničit celý kousek oblečení. V případě potu hrajeme o čas, ale i starší skvrny lze ods…