Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zapéct květák s uzeninou | recept

Zapečený květák s uzeninou | recept. Květák je na trhu po celý rok, ale podzimní květák, vypěstovaný na poli nebo zahrádce, má mnohem lepší chuť. S rychleným skleníkovým se nedá srovnat. Květák obsahuje mnoho minerálních látek, především vápník, fosfor a draslík. Z vitaminů jsou zastoupeny vit. C, vitaminy sk. B a provitamin A. Květák obsahuje puriny, proto se nedoporučuje lidem trpícím dnou. Pro ty ostatní je dnešní rychlý a snadný recept.

Co je potřeba

  • 1 květák
  • 100 g uzeniny (uzeného masa)
  • 2 celá vejce
  • 200 ml smetany na vaření
  • sůl
  • mletý černý pepř
  • máslo a strouhanka na vymazání a vysypání formy
1

Květák rozebereme na růžičky, důkladně omyjeme a v osolené vodě uvaříme do poloměkka. Scedíme a necháme okapat na sítu. Uzeninu (např. špekáčky) pokrájíme na kostičky. Vejce rozšleháme se smetanou.

2

Zapékací misku vymažeme máslem a vysypeme strouhanou houskou.

3

Do připravené misky rozložíme na růžičky rozebraný květák a posypeme ho nakrájenou uzeninou. Vrstvy necháme volně, nemačkáme je k sobě. Vše zalijeme smetanou s vejci, osolíme, opepříme a zapečeme při 220 °C v troubě.

4

Zapečený květák podáváme s vařenými brambory nebo se zeleninovým salátem. Chutná i studený.

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirky K.

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Zapečený květák se šunkou | recept. Tento recept je variací na „mozeček“ z květáku. Přiznám se, že když byl k obědu, byl to pro mne trest. Dodnes jsem…