Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit krém z bílé čokolády | recept

Krém z bílé čokolády | recept. Krémy k pečení a k dortům jednoznačně patří. Způsobů, jak připravit chutný krém je mnoho – často však nemáme inspiraci a připravujeme jeden osvědčený recept stále dokola. Správně zvolený krém však může z jinak průměrné placky těsta udělat dokonalou symfonii chutí. Ale přiznejte se – koho z nás opravdu baví přicházet na stále nové a neotřelé receptury? Dnes vám přinášíme jednoduchý a chutný recept na krém z bílé čokolády, po kterém se budete olizovat až za ušima a nakonec – můžete si ho přizpůsobit zcela podle sebe.

Co je potřeba

Budete potřebovat:

  • dvě balení bílé čokolády
  • kelímek smetany ke šlehání*
  • tvaroh (ideálně tučný)*
  • vanilkový cukr

*Pokud chcete méně práce, můžete obě ingredience nahradit mléčným dezertem typu Lipánek nebo Pribináček. Důkladně však volte jejich počet, balení těchto dezertů bývají malá.

1

Do hrnce nalijte vodu a přiveďte ji k varu. Do žáruvzdorné misky zatím nalámejte bílou čokoládu a dejte rozpustit do vodní lázně. Čokoládu nezapomeňte míchat.

2

Následně do dostatečně velké misky nalijte smetanu ke šlehání, kterou vyšhlehejte mixérem. Čím více procentní smetanu ke šlehání máte, tím bude základ vašeho krému hutnější a jemnější.

3

Do vyšlehané smetany přidejte celé balení tvarohu a opět důkladně promíchejte. Nakonec do směsi přidejte veškerou bílou čokoládu.

4

Misku s krémem obalte potravinovou fólií a nechte jej vychladnout v chladničce. Pro zapracování do dortu ho budete moci použít již po hodině, ale necháte-li jej v ledničce do rána, získáte hutný krém srovnatelný s máslovým. Přeji dobrou chuť!

5

Pokud se rozhodnete pro variantu s mléčným dezertem místo smetany a tvarohu, obsah kelímků vložte do misky, přidejte rozpuštěnou čokoládu a rozmixujte.

Stejně můžete postupovat při výrobě krému z tmavé či hořké čokolády. Klasickou smetanu a tvaroh můžete zaměnit za bezlaktózové varianty. Krém bude chutnat stejně dobře.

Autor: Katka | Zobrazit autorská práva

archiv autorky

Hodnocení
Nicole (neověřeno) | Ne, 10/06/2019 - 07:57

Dobrý den, mohla bych poprosit nějaké přesné poměry na ten krém? A může sloužit jako máslový krém tak, že jim celý dort natřu a dohladka uhladim nebo je stále lepší udělat na potah máslový krém? Děkuji za odpověď:-)

redakce | Út, 12/11/2018 - 09:03

Velmi děkujeme za Váš poznatek, zmíněný nedostatek byl opraven.

Simča S. (neověřeno) | Po, 12/10/2018 - 14:29

Nechápu, jak může někdo nazvat Lipánka jogurtem.

Další zajímavé články