Co je potřeba

Na korpus:

  • 2 vejce
  • 2 mírně navršené polévkové lžíce krupicového cukru
  • 2 polévkové lžíce polohrubé mouky (mírně navršené)
  • tuk a mouku (kokos, ořechy) na vymazání formy

Čokoládový tvaroh:

  • 250 g tvarohu v kostce
  • 50 g moučkového cukru
  • 200 ml smetany ke šlehání
  • 1 kávová lžička instantní kávy
  • 200 g čokolády na vaření
  • malý sáček želatiny (90 g)

Světlý tvaroh:

  • 250 g tvarohu v kostce
  • sáček vanilkového cukru
  • 200 ml smetany ke šlehání
  • 90 g želatiny (malý sáček)
  • 50 g moučkového cukru 

Ovoce na dozdobení

1

Nejprve si připravíme korpus pod tvarohovou náplň. Korpus můžeme vytvořit z kulatých dětských nebo dlouhých cukrářských piškotů, kterými vyložíme dno vymazané a hustě vysypané dortové formy.

Další možností je upéci si korpus: ušleháme 2 vaječné žloutky se 2 PL krupicového cukru do pěny, přidáme 2 PL polohrubé mouky a pevně ušlehaný sníh ze 2 bílků. Upečeme při teplotě 190 °C do zrůžovění a necháme ve formě vychladnout.

2

Čokoládový krém

Na mírném teple rozpusťte nalámanou čokoládu. Do sklenice nalijte asi 1,5 dl horké vody a rozmíchejte v ní želatinu v prášku s 1 kávovou lžičkou instantní kávy. V misce rozmíchejte tvaroh s cukrem, přidejte ušlehanou smetanu a nakonec rozpuštěnou želatinu rozmíchanou s vlažnou čokoládou. Důkladně promíchejte, aby se všechny suroviny spojily.

3

Světlý krém

Tvaroh utřeme s cukrem a vanilkou. V 1,5 dl horké vody rozmíchejte práškovou želatinu. Šlehačku ušlehejte, vmíchejte do tvarohu a přidejte rozpuštěnou želatinu. Promíchejte.

4

Upečený piškotový korpus potřeme marmeládou, ale nemusíme, jde to i bez ní. Na připravený korpus klademe po lžících vedle sebe tmavý a světlý krém, až formu zcela zaplníme. Toto množství tvarohu vystačí na 3 vrstvy nad sebou. Po vypotřebování tvarohu formou klepneme o pracovní desku, aby se náplň srovnala a odstranily se vzduchové bubliny. Klepnutím se také povrch dortu urovná.

5

Pro mramorovaný efekt dlouhou špejlí tvaroh promíchejte. Povrch ozdobte libovolným ovocem, které můžete skládat do různých ornamentů. (Mně bohužel maliny sklidili kosi, takže omluvte chudší zdobení.) Dort dejte ztuhnout alespoň na 3 hodiny do chladničky (ideální jsou 4 hodiny).

6

Po ztuhnutí uvolněte okraj dortu od formy nožem a odstraňte bok formy. Kokosem, čokoládovými hoblinkami nebo strouhanými ořechy obalte dort ze strany. Pak můžete zakrojit a ochutnat. Dobrou chuť.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.4
Average: 4.4 (5 votes)