Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pomáhá kajenský pepř léčit | rady

Jak pomáhá kajenský pepř léčit | rady. Víte, že kajenský pepř není pepř? Výraz kajenský je počeštěný název pro papriky odrůdy Cayenne. Český název pepř vznikl nepřesným překladem z angličtiny. Pepper totiž znamená jak pepř tak i papriku. Kajenský pepř může nahradit běžně používanou pálivou papriku nebo pepř.

Co najdeme v kajenském pepři?

  • Kapsaicin – díky kapsaicinu je kajenský pepř tak ostrý, je to antioxidant, kapsaicin má řadu léčivých vlastností,
  • obsahuje vitamíny řady B a vitamíny C, A ,
  • obsahuje minerální látky například vápník, draslík.

Jak tedy pomáhá kajenský pepř léčit?

Co je potřeba

Kajenský pepř

1

Krev, srdce

  • Kajenský pepř čistí a ředí krev, čímž zrychluje metabolismus a krevní oběh. Působí proti vzniku krevních sraženin a snižuje riziko srdečního infarktu nebo mozkové mrtvice.
  • Pozitivně působí na srdce, protože pomáhá udržovat normální krevní tlak.
  • Vyrovnává hladinu LDL cholesterolu a triglyceridů.
2

Trávení, žaludek

  • Kajenský pepř působí pozitivně při trávicích obtížích. Stimuluje sekreci trávicích šťáv a podporuje trávení.
  • Zmírňuje podráždění žaludku, pozitivně působí na vředy a předchází průjmovým onemocněním.
3

Chřipka, nachlazení, kašel

  • Kajenský pepř působí proti chřipce a nachlazení, protože pomáhá rozpouštět a uvolňovat hlen, to je dobré pro dutiny, průdušky a plíce, zlepšuje dýchání.
  • Mírní bolesti v krku, tlumí dráždivý kašel.
4

Kajenský pepř má silné antibakteriální a antimykotické účinky a posiluje imunitní systém.

5

Kajenský pepř zmírňuje alergie.

6

Kajeský pepř odstraňuje bolesti kloubů a migrény.

7

Kajenský pepř lze údajně použít i přímo jako první pomoc na povrchu těla při krvácejícím zranění.

8

Studie prokázaly, že kajenský pepř působí preventivně proti vzniku rakoviny plic u kuřáků a proti vzniku rakoviny jater.

9

Kajenský pepř působí jako antioxidant, chrání tkáně před oxidačním poškozením.

10

Detoxikace

  • Kajenský pepř podporuje detoxikaci tím, že zlepšuje funkci lymfatického a trávicího systému.
  • Kajenský pepř ohřívá tělo a způsobuje pocení a tím zjednodušuje přirozený proces detoxikace.
11

Hubnutí

  • Kajenský pepř přispívá k hubnutí, protože povzbuzuje spalování cukrů a tuků.
  • Pokud si dáte ráno kajenský pepř k snídani, snížíte si chuť k jídlu a tím i kalorický příjem po celý den.

Uvařte si čaj z kajenského pepře.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na domácí tvaroh | recept
Domácí tvaroh | recept. Všichni jistě znáte tvaroh, zakysaný mléčný výrobek, který mimo kvalitních a dobře využitelných bílkovin obsahuje také mnoho v…