Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct brownies s ořechy zdravěji | recept

Zdravější brownies s ořechy | recept. Milovníkům čokolády jistě nemusíme představovat čokoládový dezert zvaný brownies. Ostatním snad postačí informace, že se jedná o pečený moučník připravený z třeného těsta s přídavkem čokolády, který vyniká skvělou chutí i vláčnou konzistencí. Jednoduchý recept na zdravější brownies s ořechy naleznete níže. Zvládne jej upéct opravdu každý.

Co je potřeba

  • 100 g kvalitní čokolády (nejlépe s vyšším obsahem kakaa)
  • 2 vejce
  • 1/2 hrnku rozpuštěného másla
  • 3/4 hrnku třtinového cukru
  • 1/2 hrnku hladké špaldové mouky
  • 1/2 lžičky prášku do pečiva
  • 1 hrnek nahrubo nasekaných ořechů či mandlí
  • špetka soli
  • pečicí papír (případně máslo a mouka na vymazání a vysypání formy)
1

Čokoládu rozehřejeme ve vodní lázni a necháme ji mírně zchladnout. V míse smícháme vejce s máslem a rozehřátou čokoládou. Poté přisypeme třtinový cukr, špaldovou mouku smíchanou s práškem do pečiva a špetku soli.

2

Všechny ingredience důkladně rozmícháme (nejlépe elektrickým šlehačem) a nakonec do těsta vmícháme nahrubo nasekané ořechy či mandle.

Těsto rozetřeme do malé čtvercové formy vyložené pečicím papírem (případně vymazané máslem a vysypané hrubou moukou).

3

Formu vložíme do trouby vyhřáté na zhruba 180 °C a brownies pečeme asi 20–30 minut. Povrch by měl být po upečení pevný na dotek, lesklý a suchý, kraje se začnou oddělovat od pečicího papíru. Vnitřek pak zůstane krásně vláčný.

Před krájením necháme moučník vychladnout. Brownies podáváme samotné, případně s vanilkovou zmrzlinou či se zakysanou smetanou a medem. Dozdobit jej můžete třeba čerstvými lístky máty.

  • Brownies můžete dochutit vanilkou či BIO vanilkovým cukrem.                           
  • Povrch brownies lze před pečením posypat celými ořechy. Skvěle se hodí ořechy vlašské, lískové či pekanové nebo mandle.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na čokoládový fondant | recept
Čokoládový fondant | recept. Každý milovník čokolády nad tímto dezertem zaplesá. Po rozkrojení malé bábovičky náš totiž překvapí tekutá čokoládová láv…